thuis - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

thuis

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

09 Mei 2008 | Estland, Tallinn

30 april:
I'm going home!!!
maar eerst: nog een lecture (BAH!), maar het is wel in plaats van een examination, dus ik mag niet zeuren!
en erna: op naar het vliegveld!!
anita en caro brachten me weg, en na hun goede zorgen kon er natuurlijk niks meer misgaan!! toen op naar mijn vliegtuig. tallinn airport is gelukkig (in tegenstelling tot brussel airport) niet zo groot. maar toen ik in brussel aankwam kwam ik in een doolhof terecht. én ik kon mijn bagage niet vinden, want er zijn twintigmiljoen banden waar bagage vanaf kwam en tallinn zat er niet tussen. natuurlijk bleek hij er toch wel tussen te zitten en toen kwam ik de gate uit en wie stonden daar: pap en stijn!!!
dus na weerzien zijn we naar de auto gegaan en toen op naar huis!!en toen was ik thuis! en het voelde heel gek, maar ook heel vertrouwd alsof ik nooit was weggeweest!! en toen oma halen voor een kop thee met estisch gebak (en pap had ook nog oranje tompoezen gehaald, want het was koninginnedag) en toen naar mijn moeder, sean, tim en madison en bambi (die voor het eerst blij was mij te zien, want ze flipte een beetje) en om 1 uur lagen we in bed. maar het was heel raar, want ik vond het helemaal niet fijn om weer in mijn eigen bedje te liggen, tis zo'n vies gevoel, als je bedenkt dat het al 3 maanden braak ligt. maar de volgende nachten ging het veel beter, temeer omdat ik natuurlijk toch iets essentieels naast me had liggen (stijn).

1 mei: COMMUNIE van Madison!!
dus de wekker ging om 7 uur (heel fijn) en toen was het toch nog haasten geblazen want we moesten natuurlijk allebei douchen en ik kon mijn kleren niet vinden (zaten in de koffer) en toen naar madison en toen naar het gemeenthuis. vervolgens naar de kerk. De mis op zich vond ik vrij saai, maar de pastoor was cool, want hij was indiaas dus af en toe zei hij wel coole dingen (hij wilde maria een broodje brengen hihi) maar het feest erna was wel leuk. Heel veel eten (wat allemaal is opgegaan) en stijn en ik zijn nog even op de hei gegaan en erna hebben we met een groepje (rene, carla, tamara, stijn en ik) geboggled. hihi is leuk om een spel te doen met mensen die de regels nog niet kennen. ik heb me die dag helemaal te pletter gegeten (taart, bonbons, stokbrood, kaasjes, gehaktballetjes etc etc.) maar ik was sowieso al kilo's aangekomen (ik zeg niet hoeveel, want dan schrikt iedereen zich dood en dat wil ik niet) en om een uur of half 12 zijn we gaan rijden en toen werden we ook nog eens aangehouden door een paar blinde agenten (want volgens hen hadden we geen lampen, maar ik was er toch heilig van overtuigd dat zowel stijn als ik voor- en achterlicht hadden) uiteindelijk zagen ze dat ook, dus toen mochten we weer gaan. en toen hebben we nog een halve zak snoep leeggegeten en zijn we naar bed gegaan.

2 mei:
UITSLAPEN!!
nou ja, tot een uur of 10. en erna zijn we met madison wezen picnicken (en frisbeeen) op de hei!!leuk en lekker en dat gaan we zeker nog eens doen. en savonds zijn we lekker gaan uiteten bij het mexicaanse buffet in valkenburg en we hebben krokodil (jaja, KROKODIL) gegeten en een heleboel marsepeintaart en allemaal andere dingen en een halve liter margarita gedeeld en toen weer met de trein terug!! en het was heel lekker en mijn buik stond op knappen.

3 mei:
met mam wezen winkelen!! in sittard. en we hebben leuke schoenen voor haar (en ook voor sean) gekocht en aspergesoep gegeten. ow, ik heb wel nog sokken gekocht, 9 paar maar liefst (écht héma!!)
en erna hebben we lekker saté gegeten bij oma en het was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, en mam, sean en madison waren er ook (behalve de normale saté-groep: pap,stijn, tim en ik)
wat hebben we savonds gedaan? ow ja, we zijn naar ad en ank gegaan (maar éerst nog een ijsje gegeten bij Lisone, en allemaal rare standbeelden gezien door de stad heen) en lekker in de tuin gezeten en gekletst en een paar foto's bekeken. erna hebben we lekker een filmpje gekeken (lang geleden alweer) wel jammer dat ik tijdens de film in slaap ben gevallen!!

4 mei:
wekker ging om 9 uur. toen zijn we lekker met afbakbroodjes gaan ontbijten (op het schoolplein,aangezien de zon geen zin had om de tuin te beschijnen)
en erna ben ik richting station gegaan, heb een dagkaartje gekocht en op de trein. en toen kwam ik in maastricht en daar stonden caroline en linda!! en het was heel leuk hun weer te zien. we hebben nog een half uurtje op het station gezeten en toen over de boekenmarkt naar het virjthof waar we marjolein meetten en toen naar de appie voor onze picknick!!! en we hebben lekker veel dingen kunnen proeven hier. en toen zijn we nog even op de deken op het vrijthof gaan zitten totdat loes kwam en toen naar het park. en we hadden broodjes gekocht en stokbrood en salades. marjolein had tofu-sate salade en kitkatcake (!) gemaakt en ik had nog chocokoekjes mee, dus we hebben ons buikje alweer rond gegeten en erna zijn we fanatiek gaan frisbeeen en toen ben ik met linda in de bieb gaan plassen en erna weer gefribeed en gekletse enzo en toen zijn we richting centrum gegaan, waar ik met marjolein en linda en mayke maar liefst 20 minuten ben gaan winkelen (buit: 2 zwarte t-shirts (écht hémaaa!!)
en toen op een terasje bij caroline en loes. en erna zijn we naar de kiwi gegaan: salade, kipstokjes, spareribs, sushi en: PROFITEROL!!!
en erna zijn we op het vrijthof gaan frisbeeen (voor zolang het duurde, want de fribee rolde ergens onder dus daar kwamen we niet meer aan)toen zijn we op een terras gaan kakkerlakkenpokeren!!hihi
cool spel.en toen was helaas de dag alweer om. dus op naar heerlen (na weer afscheid van iedereen genomen te hebben) en toen kwam stijn me van het station af halen.

maandag 5 mei
om half 8 was ik klaarwakker. damn. en toen stijn wakker werd hebben we lekker ontbeten buiten en geboggled en erna zijn we met nadine een ijsje in epen gaan eten (ik heb gereden, dus sorrie voor alle hartaanvallen die ik veroorzaakt heb) dubbele rotondes zijn nog steeds niet mijn sterkste punt. maar we hebben het overleefd en een doos brownies rijker (bedankt, Nadiné) kwamen we weer heelhuids thuis aan, waar we nog even een stukje videoband van vroeger (toen we 4 ofzo waren) hebben bekeken en erna zijn we gaan uiteten (pap, tim, stijn en ik) naar aanvankelijk de griek, maar die was dicht dus het werd de turk (ook heel lekker) erna heb ik bij oma gtst gekeken en erna een film met pap. savonds hebben we lekker bier gehaald bij de chinees dus die hebben we lekker opgezopen (amstel bier!!)

dinsdag(laatste dag)
afscheid van mam,sean, tim en madison en bambi genomen (snik). en tim is nog tot bijna aan thuis meegefietst.
stijn naar station gebracht (snik) en nog naar de bank enzo
en toen thuis nog de laatste hand aan mijn koffer en met pap en oma een kersenflap gegeten. en toen moesten we gaan. ruzie gemaakt met een idiote engelsman, want die pikte onze parkeerplek in (klojo!) en toen hebben pap en ik een koffie (pap) en een bruiswater (ik) gedronken en de winkeltjes bekeken, want uiteindelijk kon ik pas 2 uur na arriveren inchecken. toen was ik weer bijna verdwaald (het is daar zo groot) en toen op het vliegtuig gewacht. goede vlucht gehad en ik heb een zonsondergang vanuit het vliegtuig gezien. en toen was het half 12 en kwamen we aan. bagage was er vrijwel meteen. en toen wilde ik eruit en toen kwam ik klem te zitten tussen een hekje en de deur (die het niet deed) leuk, maar gelukkig kwam een van de stewardessen me bevrijden. en toen even met pap gebeld en met stijn en pap was onwel geworden dus dat was wel even schrikken. erna een taxi en toen was ik thuis waar caro en ik natuurlijk onze week besproken hebben. hele leuke (snelle) week gehad!!

woensdag 7mei
eerst uitgeslapen en gelanterfanterd enzo en toen zijn we naar de railwaystation gegaan voor sint petersburg, want daar moeten we ons visum aanvragen. erna zijn we over de russische markt gegaan en toen begon het te regenen (leuk, de eerste dag terug) en toen hebben we een broodje gekocht die we lekker in de tram hebben opgegeten. erna hadden we een stel presentaties (eentje was heel leuk, met allemaal buitenlands voedsel).savonds kwam anita en hebben we met zijn drieen Kate&leopold gekeken (hele leuke film)

donderdag 8 mei:
uitgeslapen, een beetje, maar het is hier al om 5 uur licht en we hebben alleen maar witte schellen voor het raam. nog aan onze presenatie voor volgende week woensdag gewerkt, en om 14 uur zijn we samengekomen met iemand anders. erna zijn we lekker een beetje gaan winkelen en toen moesten we ons naar huis haasten om te eten en erna was er een open performance van anita's practice. en daarna zijn we naar de hessburger gegaan (ik had alleen een bruiswater met citroen, want ik ben op dieet, nu is het officieel) en erna naar de movienight (om een crappy comedie te zien) estische humor is een tikkel anders dan anders.

vrijdag 9 mei (oftewel vandaag)
om 7uur ging de wekker want we gingen op trip naar het lahemaa national park. en ik kan het niet echt beschrijven: heel veel natuur (geen dieren gezien, op insecten en een paar vogels na, helaas) en we zijn op veel verschillende plekken gestopt en we zijn superdeluxe gaan lunchen in een hotel ( met wijnglazen en stoffen servetten) maar heel betaalbaar en lekker ( pork chop with vegetables) en toen weer verder naar andere plekjes. het begon om 10 uur en om 20 over 5 waren we terug, dus toen ben ik nog even een boek voor morgen gaan kopen (morgen gaan we een weekendje naar riga) en toen naar de bieb, de reservering uitprinten, en erna broodjes voor morgen, en nu lig ik uitgeput op mijn bed mijn weblog bij te werken. hele leuke dag gehad, behalve caro, anita en ik waren er nog twee andere canadese erasmus studenten mee en de gids natuurlij die ook heel goed en leuk was en dalijk ga ik eens kijken voor een hostel in sint petersburg!!toedeloe!!en weltrus...zzzzzzzzz

  • 10 Mei 2008 - 16:09

    Stijn:

    Haaj schat!
    is het leuk in riga? (of beter, was het leuk in riga? want als je dit leest, ben je alweer terug)
    Ik weet nu zeker dat ik wel al een stageplek heb voor volgend jaar, maar waar weet ik nog niet. Als ik aangenomen wordt op Franciscusoord dan natuurlijk daar, maar mocht dat niet doorgaan dan kan ik op de Maartenskliniek in Nijmegen:)
    Vandaag maar weer ingeschreven op 2 nieuwe kamers.
    xxxx

  • 11 Mei 2008 - 20:24

    Jennifer:

    haaaj!! jip, net terug van riga, echt een heerlijk weekend gehad!!maar dat ga je nog wel horen/lezen! is iig wel fijn dat je zeker een plek hebt, maar fransiscusoord zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, want dan heb ik je lekker in de buuurt! nou ja, anyway, het belangrijkst is dat je een plek hebt, en nu alleen nog een kamer(niet heel onbelangrijk). nou, ik ga slapen!kus

  • 12 Mei 2008 - 09:23

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    RATATATATAAAAAAAAAAAAA...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING)ja ik weet het je hebt mijn berichtjes gemist. maar ze komen weer.
    nou turkije was heel leuk op een klein stukje na. ok ik weet het je bent nu nieuwsgierig......(ja toch? )hier komt het hele verhaal (ok niet helemaal want dat is te lang )
    we kwamen aan in istanbul op dinsdag avond, we werden afgehaald (v.i.p)
    toen werden we mee uitgenomen voor diner
    (alweer v.i.p.)
    toen terug naar sean vriend .....wat heeft sean vrienden ???? nee hij heeft er maar EEN (grapje) hij woont heel afgelegen maar wel prachtig . zijn tuin komt uit op het strand .(echt wat voor jouw jennifer) ook het uitzicht (alleen maar zee en schepen en zo ) heel mooi.
    toen naar bed . madison wilde niet alleen op een kamer slapen . dus ..... bij ons in bed.
    echt lekker slapen (sarcastisch bedoeld)
    ik ben dus om 3 uur s'nachts in madisons eigenlijke bed gaan slapen (heerlijk echt waar)
    de dag ernaar werden madison en ik (want sean moest werken hihihi) afgehaald nog eens v.i.p.) en zijn wij naar de grote bazaar geweest met die personen die ons afgehaald hadden ( een man en een vrouw)
    hele aardige mensen . die hebben me dus geholpen met spullen te kopen voor het buikdansen ( ja ik heb ook iets moois voor jouw jennifer je moet alleen een kleur kiezen )ik heb voor mezelf een hele mooie buikdans outfit gekocht met top en riem echt heel mooi .
    madison kreeg heel veel dingen voor niks . zer stal daar de show . omdat ze er zo mooi (blonde haren sproeten )uitziet (tja ze lijkt nu eenmaal op de moeder ;) )ze kreeg van die mevrouw een armbandje met allemaal blauwe oogjes erop . dat brengt geluk .en een rode ketting met nepgouden munten . (jammer van dat nep goud )
    we hebben nog turkies delight gekregen (hm lekker )
    madison werd overal aan gelachen en in de wangen geknepen ( arme madison )
    daarna zijn we naar 2 museums geweest . was wel interessant.
    toen wat gegeten en terug papa afhalen van het werk . daarna zijn we weer gaan uiteten op tnt zelf (alweer v.i.p.)toen nog levensmiddelen gekocht.
    de dag erna ging sean werken en madison en ik. hebben lekker uitgeslapen, daarna heel rustig ontbeten . toen heb ik mijn buikdans outfit eventjes goed op maat gemaakt . is toch anders dan dat je het aanpast met kleren aan .madison heeft de hele tijd leuk gespeeld en da handstand tegen de muur gedaan enzo. daarna heeft madison de spullen klaar gemaakt op te gaan picknicken op het strand .
    nou we hadden dus bijna alle levensmiddelen die we de avond ervoor hadden gekocht ,ingepakt.
    toen de tuin in op nar hte strand . we moesten echt ver lopen (niet dus 10 meter door de tuin heen )
    toen alles neergelgt en lekker gaan eten . pudding , chips enzo.
    toen rond 6 uur weer naar binnen . en wachten op pappa. die nam ons lekkere domino's pizza mee en chocolade souflees.
    (alles betaald door tnt.)(alweer v.i.p.)
    de dag erna moest sean nog werken . maar tnt heeft is daarna afgehaald om ons naar sean te brengen (hm alweer v.i.p.)
    toen zijn sean , madison en ik naar de grote bazaar gebracht (v.i.p.)daar zijn we alleen verder gegaan. ik ben weer naar de zelfde winkel gegaan en heb nog meer buikdans spulletjes gekocht.
    madison was alweer een hit . ze kreeg een hele leuke bukdans hoofband met muntjes erop voorniks en van die vingerbelletjes.
    toen nog een echt neppe raybain zonnebril gekocht .nog een turk ontmoet waarvan zijn zus hier in heerlen woont kregen van hem nog heerlijke turkse appelthee. en heeft een briefje voor haar meegegeven. die gaan we dus afgeven .
    de dag erna (zaterdag ) zijn we naar een grote shopping center geweest en heel veel kleren voor madison gekocht . echt mooi en goede kwaliteit voor weinig geld
    ( nee niet HEMA )
    toen weer terug met seans vriend naar zijn huis en.....barbequen met nog meer mensen van tnt en familie. heel gezellig.
    om 19 uur was er een belangrijke voetbal match voor hun en gewonnen . dus nog meer feesten . en dansen was heel erg leuk en gezellig iedereen deed mee .je hoorde er echt bij .toen naar bed en de volgende morgen vroeg op (9.30)
    we hadden een half uur om ons aan te kleden en de koffers helemaal in te pakken (had al veel gedaan de dag ervoor )
    en toen zijn we echt op paradijs gaan ontbijten.
    helemaal in het openlucht met mensen van tnt en vrienden van seans vriend . met ontbijt buffet zoveel als je wilt. uitzicht op een groot meer en bergen echt prachtig .
    en nu dus het minpuntje................................
    (zeg maar minpunt )

    er vloog dus een wesp om mij heen en ik sloeg het dus weg (geen probleem dus )
    maar wat blijkt............................................................................
    het was achter mijn bloes ingevlogen. en ik dacht eerst dat het weg was.(niet dus)
    en ik zei nog tegen sean dat ik dacht dat er iets in mijn bloes zat. en hij nee hoor kan niet.
    kan dus wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    en toen...............................
    AU AU AU AU AU AU AU AU AU AU AU AU AU
    raad je het al .......................
    had dat stom beest me in de rug gestoken .
    iedereen keek mij aan van gaat het???????
    en seanzat daar ma toen is hij maar eens langzaam opgestaan en heeft gekeken. en zei dat het niets was . hij ging met zijn had over de rug en had dus de angel op zijn vinger en zegt dan .....
    ja nu komt het..........................
    dat het waarschijnlijk een klein stukje van een boom was die 5 meter verderop stond.
    nou zeg........
    5 minuten later heeft hij op de wc gekeken en zag hij dat ik toch gestoken was (duhuh) zielig he?
    toen moesten we afscheid nemen van iedereen en werden we terug gebracht naar het vliegveld (alles V.I.P ook het eten)
    ik moet zeggen DE TURKSE GASTVRIJHEID IS HIER NIET OVERDREVEN hier bestaat het echt is heel wat anders dan in nederland .
    er was zelfs een turk die zei alleen de goede turken blijven in nederland en de luie gaan naar nederland want die willen niet werken.
    maar goed dat eventjes tussendoor.
    toen op het vliegveld werd onze vlucht gecanceld. kregen we een andere vlucht 1 uur later . die bracht ons naar keulen (dus niet naar dusseldorf waar onze auto staat). en van daaruit werden we met de bus naar dusseldorf gebracht .en toen 4 uur later dan gedacht zijn we naar huis gekomen. en kreeg ik al mijn moederdags cadeau's.
    van madison had ik een hardvormige doosjes met bloemetjes erin voor het bad. ruikt echt lekker. en een zak mana's en een zak kaneelstaafjes ennnnnnn
    nu komt het een schaduw afdruk van haar gezicht en een heel mooi zelf gemaakte gedicht.mooi he
    van tim kreeg ik een zak honing drop en................ een doos mon cherie
    lekker lekker. en van jennifer.........
    een hele grote foto kaart waar we met z'n tweeen opstaan. dank je wel jennifer.
    zo dit is mijn hele week aan jou . inplaats van de dagelijkse die je had moeten missen. kusjes mama


  • 12 Mei 2008 - 16:52

    Jennifer:

    wow!!dat is een heel verhaal!! maar wel fijn dat je het leuk gevonden hebt!! en fijn dat ik je toen straks nog op msn gesproken heb!!we hebben nu bezoek en we gaan straks een filmpje kijken!
    kus!jen

  • 13 Mei 2008 - 13:45

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING)ja ik weet het . iets later dan normaal. dus ik weet niet of je dit vandaag nog leest.
    vanmorgen eerste dag weer voor madison om naar school te gaan. daarna moest ik naar de dokter om die bloeddruk meter om te laten doen die moet ik dus 24 uur omhouden dus ook mee slapen( het zal me wat worden hij gaat elke 15 minuten oppompen)en morgen vroeg weer inleveren en kijken wat het gebracht heeft . of ik mijn medicijnen verhoogd krijg of niet. of wat anders natuurlijk. het is erg warm , heel lekker en ik hoorde dat donderdag weer omlaag gaat dus zet ik het zwembadje maar nog niet op.
    zo nu ga ik een bami soepje eten. kusjes mama

  • 13 Mei 2008 - 16:38

    Jen:

    hehe ik was al de hele dag aan het wachten op je berichtje..:(
    was je bamisoepje lekker?
    maar is wel vervelend,maar gelukkig is het maar een dag!!kus!

  • 14 Mei 2008 - 08:50

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    Rititititititiiiiiiiiiiiiiiii...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING)
    ja iets vroeger dan gisteren. zo mijn bloeddruk meter is af en ik krijg nieuwe tabletten, het was toch te hoog. als alles goed gaat met gods hulp . kunnen we maandag tekenen . maar ik juig nog niet . maandag na 16 uur juich ik hopelijk. ik ben nu met tamara aan het chatten. en dadelijk ga ik wat eten want ik heb nog niet echt de tijd gehad. en dan op school helpen en dan madison mee naar huisnemen . die was voor het eerst op de fietsgegaan die ze van stijn en jennifer heeft gehad voor de communie . en dan kijken wat we doen en s"avonds moet madison turnen en dan is de dag om. zo ik ga weer eens . ik hou vanje . kusjses mama


  • 15 Mei 2008 - 06:08

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    Rrotototototototototot...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING).goede morgen jennifer . hoe is het met jou? hier gaat alles rustig door . ik heb gisteren namiddag de voortuin gedaan . helemaal onkruid rij tenminste dat hoop ik ) Een rozeboom uit de tuin gehaald (snik hij is dood ) en er moet nog een ander boom eruit want die is ook overleden . en verder is er nog niets te melden alleen dat madisons andere tand nog losser zit dus eerdags helemaal geen tanden meer ober ;)
    ik ben weer weg kusjes mama

  • 15 Mei 2008 - 08:35

    Jennifer:

    jeetje mina, die houdt geen tanden meer over!!heb je trouwens een idee wat ze wil voor haar verjaardag?
    ooooo groot nieuws voor de mensen die het nog niet wisten: ik heb de KONINGIN gezien!!straks weer dus ik ga weer verder!!

  • 15 Mei 2008 - 15:04

    Stijn:

    Haaj schat!

    voel je nu geen gevoel van trots dat dat JOUW koningin is die daar rondloopt?:P Heb je haar nog een handje gegeven?:P

    Ik heb vandaag wat gehoord van franciscusoord, ik heb daar 4 juni een gesprek. En daarna hoor ik dan wel of ik daar stage mag gaan lopen of niet.
    Volgende week maandag de hele dag kinderen testen en ook de woensdag nu. Als het goed is hebben we dan 11 kinderen vóór donderdag, dus dat is denk ik wel genoeg!:)

    Hou van je!!
    xxxxx

  • 15 Mei 2008 - 15:32

    Jennifer:

    nop, geen handje, ik kwam niet dichterbij dan een meter (ben ik ook al trots op!)
    als je al op gesprek mag,dat is toch ook al heel positief? ik hoop het voor je (en ook voor mij)!
    succes met testen! wij gaan dalijk naar de hessberger en naar de tallinn dag

  • 15 Mei 2008 - 15:34

    Jennifer:

    ps: hoe was je les die je moest geven?

  • 16 Mei 2008 - 12:13

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    ROETOEOTOEOTOEOEOEOEOE...........HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING)NOU VANDAAG DUS EEN BRIEF GESCHREVEN EN GA DIE ZO METEEN VERSTUREN NAAR MIJN MEISJE IN TALIN HELEMAAL IN ESTLAND. ik ben benieuwd hoelang die brief nodig heeft om bij jennifer te komen . zo ik weet het het is maar een klein berichtje maar ik heb je ook al wat in je brief geschreven. zo ik ga madison ophalen kusjes en ik hou van je nog 1 maandje hoera hoera

  • 16 Mei 2008 - 15:55

    Stijn:

    bah... hele ochtend data zitten invoeren in spss... wat een saaaaaaaaaaaaaaaaai werk zeg... snap wel dat al die professoren daar studenten voor inhuren om dat te doen...
    veel plezier met de tramparty en dierentuin enzo!
    xx

  • 16 Mei 2008 - 16:49

    Stijn:

    het was net op de tv van beatrix in estland. ik heb je niet gezien! wel een aantal dingen die ik wel herkende:)
    xx

  • 16 Mei 2008 - 17:01

    Haaaj:

    cool dat je toch gekeken hebt!! he jammer, geen 15 minutes of fame!nou ja, ik ben nog jong! hoe was het om tallinn weer eens terug te zien! nou ik moet me klaarmaken voor de tramparty!cider zit al in me tas, dus het belangrijkste hebben we al!!kus!jen!

  • 16 Mei 2008 - 17:45

    Stijn:

    je zag niet heel heel veel van tallinn. Een view van bovenaf daar waar wij ook hebben gestaan bij die vent met die cds. En ik zag de hell hunt langskomen geloof ik. Veel plezier in de tram en drink niet teveel cider:P (als je nog plek hebt in je koffer, of in seans koffer, dan mag je wel wat meenemen terug naar nederland ;))
    xx

  • 17 Mei 2008 - 08:28

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    rutututututututttttttttt.................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING)hoi jennifer, was ik me toch te laat voor talin . maar ik ga eens kijken of ik kan kijken op programma gemist . en anders doe ik het wel via jouw mooie foto's die je allemaal van de koningin gemaakt hebt ;) waar ze bij jouw op de rug zit , of die arm en arm bij je staat. of op die orginele manier van op je rug zitten terwijl jij paardje speelt . ik vind het echt tof van de konigin dat ze zoveel tijd met je heeft doorgebracht op je kamer waar je een gezellig feest gaf en dat ze ook nog alle drinken voor jullie mee gebracht heeft en alles voor de bbq . had ik niet achter de koningin gezocht , dat ze zo amical is. maar goed ik zie de foto's en de video films wel.
    zo ik ga me heel langzaam klaarmaken voor het bukdansen . kusjes mama

  • 17 Mei 2008 - 10:44

    Stijn:

    bukdansen? lijkt me erg vermoeiend:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 22970

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: