kohukeverslaafd... - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu kohukeverslaafd... - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

kohukeverslaafd...

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

05 Juni 2008 | Estland, Tallinn

lang zal ze leven, lang zal ze leven , lang zal ze leven in de Gloooo-riiii-jaaaaa, in de gloooo-riii-jaa!!in de glooo-riii-jaaaa!!hieperdepiep!HOERA!! want mjn lieve kleine zusje is vandaag jarig! en ze is maar liefst 8 jaar oud geworden!

vavavond is ons vertrek naar sint petersburg en ik zit nu in de bieb aan mijn bachelorthese te schrijven (en aangezien ik voor mijn doen vrij vroeg ben met het bijwerken van mijn weblog, kun je al concluderen dat het niet zo heel erg lukt met mijn bt)maar dat geeft niet, volgende week weer een week. ik weet waar het aan ligt: ik heb kohukes nodig (nee, geen koehoekjes en ook geen hokukos)
ik ben verslaaaafd!!! ze zijn echt heeel erg lekker en het ergste is (maar tevens ook goed nieuws, want het is de enige manier om ervanaf te komen): we hebben ze niet in nederland!!! dus eigenlijk moet ik nu, om te investeren in de toekomst, maar zoveel mogelijk ervan eten want de rest van mijn verdere leven kan het niet meer!
maar om even naar het punt te komen: mijn weblog:

zaterdag 31 mei:
op naar hiiumaa!!!(een van de estische eilanden dus) de wekker ging om 6 (fijn!) en toen moesten we gaan. met de bus eerst en dan met de ferry en dat was heel lekker want de zon scheen en we hadden om het te vieren een gin gekocht en die was lekker. en na anderhalfuur met de ferry moesten we nog eens met de bus naar onze halte en vanaf daar was het 2 km lopen naar het hostel. nou dat hadden we gemerkt, twee kilometer, dikke vinger! het was dus meer dan twee kilometer. na anderhalf uur gelopen te hebben (wel met tussenstop om te verkleden en even op een strandje relaxen, ik heb in mijn pyamabroek gelopen daar want het was te warm en mijn pyamabroek is eigenlijk gewoon een korte broek) en niemand die het wist (er waren ook niet zo heel veel mensen op de weg) en toen kwamen we bij een huis aan en daar was een vrouw. wij gevraagd zegt ze: wacht maar even, ik breng jullie wel. okeeej, graag natuurlijk! en het hostel was echt cool, met ronde huisjes!! en het eten daar was ook heel lekker. we zijn erna naar het strand geweest, en gezonnebaad en gezwommen (in de baltische zee!!) en anita was gaan skinny dippen (was haar bikini vergeten) en erna terug naar het hostel en avondeten gehad. anita heeft toen een fiets geleend en caro en ik zijn wezen wandelen. er was namelijk een nature trail hadden we gezien op de heenweg, dus die gingen we doen. tbegin was heel leuk en mooi enzo en toen kwam het tweede deel (ook wel genoemd: spinnenparadijs) want bij elke stap die we zetten moesten we een paar spinnen of webben of beiden wegjagen. dus volgens mij hebben we er ook 2 keer zolang over gedaan dan oorspronkelijk. nergens takken natuurlijk. en we wisten niet hoelang het nog duurde en het begon al donker te worden (nou ja, estisch donker dan, want eigenlijk wordt het hier niet echt donker meer) en eindelijk (EINDELIJK!!) waren we eruit en moesten we ook nog eens helemaal teruglopen (weer een uur verder) volgens mij hebben we toen echt iets van 4 uur of meer gelopen en toen we bij het hostel kwamen was er een feest, maar daar hadden we niet echt puf meer voor, het was ook al half 11, dus we hjebben nog even een biertje gedronken en een paar potjes gekaart en toen naar bed!

31 mei snachts: bzzzzzzzzz......bzzzzzzzzzz....bbzzzz(hiiumaase muggen)

1 juni:
rond een uur of 9 op, lekker onbeten en natuurlijk op naar het strand! weer gezonnebaad en gezwommen en het was echt heerlijk! alleen jammer van de muggenbulten en caro was onder haar oog gestoken dus die zag nog maar met 1 oog!en toen rond een uur of 1 moesten we vertrekken want het nadeel van zo,n eiland is dat het openbaar vervoer niet zo ontwikkeld is, wat inhoudt dat als je de enige bus mist naar de ferry van die dag dan heb je dus pech. dus een beetje op tijd weg, want je weet nooit hoeveel auto,s er op de weg zijn. gelukkig konden we na 10 minuten lopen al instappen dus we hadden nog lekker wat tijd over om in een pubje te zitten en van de zon te genieten (en natuurlijk ook hier allemaal dronkelappen, en een was megavervelend, ik snap die mensen niet die al opm 1 uuur smiddags gewoon straalbezopen zijn!get a life!)en toen op de ferry. ow en we waren allemaal een beetje aan de verbrande kant (auw!) en toen weer de terugreis. en onderweg van het busstation naar huis zijn we toch nog maar ergens wat lekkers gaan eten als afsluiting (shepherd,s pie!)
en erna nog een rosswel gekeken

2 juni
het harde leven begint weer: practice. was wel leuk. er was evaluatiedag, dus ze gaan nieuwe clienten aannemen en ik mocht erbij zijn en erna zijn we nog even langs een ander centrum gegaan ow en boodschappen met een paar clienten. erna moest ik nog naar merje om de dingen te regelen en erna bieb. savonds relaxed, en serie gekeken

3 juni:
practice, ik heb geholpen mnet hoeden te versieren. was wel heel leuk en eerst zat ik uit mijn neus te eten (figuurlijk dan) en toen lukte het bij een meisje niet, en ik haar geholpen en toen wilde opeens iedereen geholpen worden, dus het was lekker druk en lekker leuk. erna de bieb en naar helena voor een paar handtekeningen.
savonds naar de old town dag, waar een paar bandjes optraden. en op een terrasje gezeten (kali gedronken) en de wc van dat cafeetje wasd heel cool, want het was in de schoorsteen!!

4 juni:
eerst naar de bieb. met anita geluncht en erna naar mijn practice (graduation dag) en tevens laatse dag van mij (beetje jammer toch wel) en ik heb een cadeuatje en een oorkond en een hug gekregen. ik van: dank je wel dat ik hier mijn practice mocht doen zij van: nee, jij bedankt. ik weer van: nee, jij bedankt hihi was wel grappig. en na de viering wilde ik gaan dus ik wilde een hand geven. nee hoor, wham, een big hug, zo cool!
ow en ik had een heel lieve kaart van stijn gekregen. en ik ben met anita naar hetstrand geweest en ik had haar op gin getracteerd en zij mij op een ijsje (waarvan de helft inj haar schoen was gevallen) erna nog even wat voedsel halen (eieren met ui en paprika en brood voor mij, caro en anita hebben de eieren met pasta gegeten) en erna heb ik met stijn gebeld (hij heeft de stageplek niet gvd) en erna verder gemsnt!!

5 juni:
dat is vandaag. eigenlijk naar yoga, maar ben weer in slaap gevallen en toen is caro alleen gegaan, want opstaan lukte me niet echt. uiteindelijk toch al om 8 uur opgestaan (eignelijk moesten we om 6) dus alvast een beetje gepakt enzo en madison gebeld. erna naar vabaduse valjak naar het migratiecentrum om ons uit tallinn te schrijven (en de id-kaart mogen we lekker houden)erna op zoek naar een kaart van sint petersburg. gevonden. toen naar de rimi voor ontbijt voor morgen. en toen naar de bieb een beetje info zoeken en natuurlijk bt! dus dat ga ik dan nu maar eens doen. en sraks om 23.30 vertrekt de trein!! ik hoop dat alles goed gaat, want als pnze paspoorten gejat worden moeten we voor altijd in sint petersburg blijven en dat wil ik niet want ik ga woensdag met sean uit eten! en ik wil toch ook wel weer graag naar huis over 11 dagen!!wish us luck!!

4 juni

  • 05 Juni 2008 - 11:51

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 11 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... hoi hoi jennifer. hoera hoera hoera IK BEN DE EERSTE HET IS ME GELUKT.dank je wel jennifer. zo en nu ga ik eerst je log lezen want dat had ik nog niet gedaan ;) want ik wilde dit keer het eerste zijn. en het is gelukt. door hulp van mijn klein engeltje ze weet wel wie het is (he Jennifer? ;P )
    kusjes mama

  • 07 Juni 2008 - 09:20

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 9 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer , zo gisteren was een lange dag . eerst op school 1 uurtje gewandeld met de kinderen van madison klas. toen snel boodschappen doen voor madisons kinderfeestje, toen brooedjes smeren , en dan eraandenken dat ik ook nog voor het feestje s'avonds inkopen moet doen . dus dat nog eventjes gedaan. daarna de tafel mooi gedekt voor de kinderen . pannekoeken met wat ze er maar opwilden. daarna naar de speeltuin tot 5 uur , toen de kinderen naar huis brengen, en naar huis . daar eventjes wat eten, en toen begon het grote mensen feest. jackie had afgebeld , en tom hebben we niet gezien . chris en anja zijn ook gekomen , harrie en tinie , tamara en ralf , bincent, joyce en maurice , mirthe en de rest. het feest was rond 12 uur afgelopen. het was heel gezelllig . iemand vroeg of madison nog wensen had. en madison zei daarop heel erg lief .IK HEB HELMAAL GEEN WENSEN MEER . (lief he) ze was helemaal blij . met haat resque pet (je ziet het wel wanneer je thuis komt)
    ze heeft echt heel veel cadeux gehad . zo nu ga ik dansen . en dan met madison en naomi naar de camping. kusjes mama

  • 07 Juni 2008 - 18:51

    Stijn:

    Haaj schat!

    Dit is het eerste berichtje vanuit mijn nieuwe kamer! Verhuizen ging goed... alleen zit alles nu nog in de dozen. Alleen de bank, tafel, tv en bed staan nu goed. Ik zit nu flink moe lekker op de bank voetbal te kijken (JEEEJ, EK is begonnen:D:D)

    Morgen ga ik de dozen maar eens uitpakken en alles goed zetten. Ik denk dat dat nog wel langer duurt dan alleen morgen, maar dat zien we dan wel.

    Nog maar 9 dagen, ik ben echt de dagen af aan het tellen, en ze gaan zooooo langzaam:(

    xxxxxxxxxxx

  • 08 Juni 2008 - 18:05

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 8 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer , zo de camping was heel leuk . we hadden vandaag(zondag) heel erg heet weer. dus zwemmen geblazen in het zogenaamde verwarmde bad(-5 graden ;) )
    maar wel lekker , nu zijn we weer thuis , en sean is de wasmachine aan het maken een nieuw onderdeel erinzetten (wat niet echt lukt)
    madison slaapt al . dus nu genieten van de avond. zo tot morgen . kusjes mama (nog een week )

  • 09 Juni 2008 - 06:05

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 7 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer . Zo sean is nu onderweg naar jou.zorg goed voor hem . bijna zo goed als ik voor hem doe;) hahaha.ik ben benieuwd wat sean van estalnd vind . en hoe vol jou koffer zal zijn als hij thuis komt. vergeet niet ......NIET MEER DAN 20 KILO !!!!!
    kusjes mama

  • 09 Juni 2008 - 10:33

    Herman En Marjo:

    Hoi Jennifer,

    Eindelijk weer eens een berichtje van ons. Nog een paar dagen en je bent weer thuis. We zijn zeer benieuwd naar al je verhalen. Lezen op de log is ook niet alles. Vooral die verslaving aan koekjes. Hoeveel ben je al aangekomen ???.

    Groetjes en tot over een weekje of zo.

    Marjo en Herman.


  • 10 Juni 2008 - 07:42

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 6 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer . Zo sean is nu onderweg naar jou.zorg goed voor hem . bijna zo goed als ik voor hem doe hahaha.ik ben benieuwd wat sean van estalnd vind . en hoe vol jou koffer zal zijn als hij thuis komt. vergeet niet ......NIET MEER DAN 20 KILO !!!!!
    wow dit zal wel afkicken worden . dat ik je niet meer hoeft te schrijven hier in je log . zal wel raar zijn . maar ja ik zal er ook wel aan wennen, en ik zie je toch liever in levende wijze hier dict bij me waar ik je kan meppen (uh ik bedoel knuffelen )
    tot snels
    kusjes mama


  • 11 Juni 2008 - 06:04

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 5 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer .zo sean is na 11 uur lang onderweg geweest , eindelijk in estlaand aangekomen. hij zat gisteravond heel zielig en alleen op zijn hotel kamer (schulgevoelens opwekken )hij heeft me gisteren al een paar keer opgebeld.(zielig voor mij ;) nee hoor)en ik denk dat hij nu aan het werken is , en straks hele erge honger heeft . (een week niet gegeten omdat hij vanavond uitetenn gaat met jou)nou ik hoop dat de koffer groot genoeg is voor je. en veel plezier vandaag met sean . kusjes mama

  • 11 Juni 2008 - 20:24

    Stijn:

    haaj,

    nog opgeschoten met je bt vanmiddag? En hoe was het eten met Sean, paste alles in de koffer die hij had meegenomen?

    Mijn scriptie is zo goed als af :)

    tot maandag :D

    xxxxxx

  • 12 Juni 2008 - 06:03

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 4 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer. zo de laatstse loodjes , 1 koffer is al volgepakt. die arme rug van sean. want hij moet die toch maar weer mee na huis nemen. met dee moed zal ik terug denken aan deze tijd waar ik elke dag iets voor jou heb opgeschreven ;( snik snik snik. zo genoeg van dat zielige gedoe . ik hou van je kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 22841

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: