sint petersburg!!! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu sint petersburg!!! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

sint petersburg!!!

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

12 Juni 2008 | Estland, Tallinn

we zijn weer levend en wel terug in estland!! dus hier komt mijn verhaal van sint petersburg:

juni 5 savonds
anita is blijven eten, en toen was het afwachten geblazen aangezien de trein pas om 23.30 zou vertrekken. het was echt een heel coole experience,zo'n nachttrein en best comfortabel (op de duizend controles tussendoor na).we hadden ons bedje gemaakt en pyama aangedaan enzo, en toen kwam de eerste controle voor de treinticket en paspoort. toen zijn we gaan slapen en een paar uur later kwam de volgende want toen waren we op de grens van estland. komen ze paspoort checken, bagage, blablabla, is allemaal niet zo erg, alleen jammer dat geduurde de tijd dat ze de trein checken het licht aanblijft wat inhoudt dat je dus niet kan slapen. 2 uur later ging eindelijk het licht uit en nog eens twee uur later waren we op de russische grens. russen zijn absoluut niet vriendlijk, jezus, en ook helemaal paranoia, dachtn zeker dat we tien kilo cocaine naar rusland wilden smokkelen. weer 2 uur het licht aan en toen waren we er!!!!eerst naar het het hostel, maar we waren op een ander treinstation. de mensen daar zijn wel behulpzaam want we moesten met de metro en natuurlijk hadden we geen flauw benul hoe en wat. maar toen kwamen we daar.we hadden een kamer met ons drieen.erna zijn we richting centrm gegaan en ergens gegeten want ontbijten hadden we geen tijd voor. dus toen kwamen we in een restaurantje waar je voor 300 roebel (ietsminder dan een tientje) zoveel kan eten en drinken als je wil (inclusief bier) en het was heel lekker en we hadden nog een muffin en wc papier meegenomen (je weet maar nooit waar het goed voor is)en toen op naar de hermitage.boh, ik heb no nooit zo'n groot en divers museum gezien en ze hadden er een echte mummie (maar ik mocht er geen foto's van maken) en heel veel kunst en we hebben er van 2 tot 6 in rondgewandeld. erna zijn we nog door de hoofdstraat gewandeld en er zijn zoveel agenten daar das niet normaal meer!!en toen zijn we nog even wat gaan eten in een italiaans restaurantje en toen was het toch alweer 11 uur voordat we terugwaren dus toen zijn we ook maar gaan slapen want een nachtje nachttrein is spectaculair maar niet bevordelijk voor de nachttrein maar het was wel echt heel leuk!!

7 juni
dag 2 in rusland.wat hebben we gedaan? het is alweer een tijdje geleden en we hadden zoveel gezien.ik weet het weer: we wilden naar de peterhof gaan, dus wij een ticket voor een boot gekocht. dus toen gingen we, maar een beetje jammer dat niemand van tevoren wist dat de peterhof gesloten was vanwege een of andere economische iets. wat inhield dat we dus anderhalf uur midden op de rivier hebben rondgedobberd (don't ask me why) en toen zijn we teruggegaan en het geld teruggevraagd. dat ging ds mooi niet door, dus toen zijn we naar de summergardens en een aantal supermooie paleizen gegaan (wie foto's wil zien komt maar langs) en we waren weggestuurd uit de tuin want we waren aan het picknicken (en die stomme agenten hebben niks beters te doen dan ons arme touristen lastig te vallen) saonvds zijn we opgesplitst en zijn caro en ik wat gaan winkelen en we hebben ergens in een heerlijk caucasian restaurant gegeten en anita was in een tuin voor de opera gebouw in het zonnejte blijven zitten. trouwens, in rusland zijn de winkels nog langer open. ik dacht dat estland al heel wat was met elke dag 9 uur, maar in rusland is alles tot minimaal 10 uur open! wauw!!

8juni:
het ontbijt in het hostel valt trouwens een klein beetje tegen. oude kaas met oud brood en oude eieren en sterretjes (die we elke keer in de wc vonden (???)) maar de sterretjes waren op zich wel lekker met melk den de thee was ook lekker (en ze houden niet van variatie, want elke ochtend hadden ze precies hetzelfde, balen voor de mensen die niet van kaas houden) en je hebt niet echt veel keus)maar het maakt niet uit, hoort erbij. maar we gingen dus naar de peter en paul fortress.hebben we zo'n beejte de hele dag rondgehangen en er was een paleis en allemaal gebouwtjes en een STRAND! en nog beter: de zon scheen! heeerlijk! maar savonds begon het dus te regenen en anita wilde graag naar een latvian restaurant, en wij zijn meegegaan. het was een hele klus om het te vinden maar het eten daar was perfect!en de bediening ook! ik heb kalf met cranberrie saus gegeten met french potatoes met knoflook en als toetje iets met cottagecheese en jam. superlekker!!!

9 juni:
eerst naar supermarkt (letterlijk alles daar was over datum,jamjam, dat worden dus droge crackers) en erna op zoek naar het pushkin paleis (kwamen er een beetje laat achter dat die niet echt in sint peterburg lag) en toen zijn we een boottocht op de rivier en de kanalen gaan doen. heel erg leuk! erna zijn caro en ik gaan shoppen en anita is een kerk gaan bezoeken die ze wilde zien.ik heb een betty boop beurs!! en caro een ketting. en om 6 uur hebben we ergens afgesproken (in de stockmann natuurlijk) en zijn we op zoek gegaan naar een oekraiens restauurant (volgens sint petersbrg in je pocket heel lekker en goedkoop) het zal vast heel lekker zijn geweest maar niet goedkoop dus toen zijn we een pizzeria ingedoken. en toen terug naat het hostel waar caro en ik onze luggage hadden achtergelaten en toen op naar het treinstation voor een laatste thee en biertje. en toen weer met de nachttrein. hetzelfde liedje, alleen was er helaas een blinde vink bij die echt serieus 15 minuten afwisselend naar mijn foto in mijn paspport en mijn gezicht heeft liggen staren. jeetje mina, ik weet at ik er midden in de nacht niet op mijn best uitzie, maar zó erg kan het toch ook niet zijn?!?! en toen kwamen we in tallinn en uiteraard waren we allemaal ontzettend moe. maar aangezien onze kamer te licht is om te slapen heb ik lekker bridget jones gekeken en wat gemsnt en uiteindelijk toch geslapen (maar eerst hadden we een lekker ontbijtje bij de rimi gehaald) en savonds was anita's laatste avond en hebben we haar mee uit eten genomen. en haar de ketting gegeven die we in vilnius hadden gemaakt (ze vond hem heel mooi) en erna op het strand een gin gedronken en toen naar huis want het begon te regenen.

11 juni
anita naar het vliegveld brengen. raarm het is nu echt op het eind aan het komen. nog even een kohuke (geen koehoekje en ook geen hokuko) gegeten ten afscheid. en toen was ze weg...ik ben toen naar de manicure en pedicure gegaan (luxe he) en caro naar huis voor haar bt. erna ben ik npg even kristiine ingeweest voor wat dumplings (laatste keer) en toen thuis gepakt voor wat ik sean mee zou geven en erna de bieb in. en toen kwam sean!!!kamer geshowd en ons balkon. de kamer ziet er niet uit, we hebben de vloer al 2 maanden niet meer gedaan en mijn muur ziet er verschrikkelijk it, want alle verf is eraf, gaat nog leuk worden met de controle morgen) en erna met sean naar de unie, naar de rimi (sean vindt kohukes niet zo lekker) en naar de olde hansa waar we heel lekker gegeten hebben en erna een beetje old town en erna voetbal gekeken (!) en de lekkere(?) mannen van ons voetbal elftal besproken(!!) in de lost continent en toen was het weer laat en hebben we een taxi gebeld (wat op zich nog een heel gedoe was, aangezien het nmmer dat ik had het niet deed, en van een ander nummer kreeg ik een stomme koe aan de telefoon die je alles 5 keer moest vertellen)maar natrlijk kregen we een taxi!

12 juni:
veel te doen. gesprek met helena(pff maar liefs 10 hele minuten) en erna voor ons hurcontract maar daar moeten we morg voor terug.busstation voor tickets naar parnu zaterdag. stockmann voor harsstrips en oranje nagelijk (ben nu met oranje nagels aan het typen) en lunch gehaald. ik duik zo de bieb in. erna moeten we schoonmaken en savonds neemt sean ons uit eten in zijn fancy hotel!!
daaaaaaaaaag!!!

  • 12 Juni 2008 - 11:29

    Nadine:

    Haaaai!

    Ik heb niemand dood gereden tijdens mijn eerste rijles!
    Tsjakkaaaa ;)
    Tot volgende week! Kunnen we ergens binnenkort gaan eten ofzo.Of cocktails drinken ;)....

    xxx Nad

  • 13 Juni 2008 - 06:13

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 3 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer.JA JIJ WEL EN CARO ;(... maar sean neemt mij niet mee naar een fancy hotel om te dineren.ok ik lieg hij heeft me een keer megenomen naar het kurhouse in scheveningen toen we naar de lion king gingen .was ook heel mooi en lekker. zo succes met je kamer inspectie . kusjes mama
    p.s. duim maar dat mijn trike door de keuring komt en dat ik het vind waar ik moet zijn.

  • 13 Juni 2008 - 09:50

    Jennifer:

    ik duim voor je!!! wij krijgen de inspectie om 15 uur, dus ik ben benieuwd...

  • 13 Juni 2008 - 10:03

    Tamara:

    succes er mee met de inspectie
    zal toch wel goed zijn he
    we hebben nu een opblaasbare whirpool in de sere staan straks gaan we uit proberen
    veel plezier daar nog die paar dagen

    tot volgende week xxx tamara

  • 13 Juni 2008 - 12:10

    Jennifer:

    we zijn door de keuring!! hebben we ons daar zo druk om gemaakt!3 seconden was ze binnen!hihi en we hebben maar liefst 65 kroon teruggekregen!
    tamara, wanneer mag ik jullie whirlpool komen uitproberen? :P
    kus!jen!

  • 13 Juni 2008 - 12:42

    Tamara:

    wanneer je maar wilt je kunt altijd komen hahahah
    gelukkig dat je daar de kuring bent gekomen dan zag het er netjes uit is dat veel 65 kroon?

    xx tamara

  • 13 Juni 2008 - 18:04

    Stijn:

    haaj schat,

    dus je hebt niet nog moeten verven?:P Wat een geluk;)
    Veel plezier met voetbal vanavond en parnu morgen!
    xxxx

  • 14 Juni 2008 - 10:57

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 2 dagen ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer , ZO NOG 2 DAGEN DAT IK HIER OP DE LOG NAAR JE SCHRIJFT. het zal wel eventjes wennen zijn. je koffer was 20.3 kilo .net niet teveel. maar sean had wel zijn jas erin gedaan. dus je had het net goed (zijn jas weegt 3 ons yeh right hahaha)
    zo je had ook nog geld terug . dat valt mee . misschien zijn ze wel ergere studenten gewent dan jullie;)en dachten ze wow die hebben de kamer mooi opgeknapt hihihi. nou ik wens je een mooie laatste weekent in estland. kusjes mama

  • 15 Juni 2008 - 08:42

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 1 dag ....HALLO HALLO HALLO...................
    HIER BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING... ,hoi jennifer , ZO NOG waarschijnlijk 1 DAG DAT IK HIER OP DE LOG NAAR JE SCHRIJFT. en dan ben je weer thuis . maandag 16 juni 2008 komt jennifer naar huis. en..... moeten we juichen??????? tuurlijk moeten we dat. het is toch ons meiske . ik hoop voor je dat je koffer niet te zwaar is .
    ik zou zeggen tot morgen jennifer . IK HOU VAN JE
    mama

  • 15 Juni 2008 - 19:49

    Jennifer:

    IK HEB TEVEEL BAGAGE!!!!!!

    morgen ben ik weer terug in nederland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 22838

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: