vandaag ga ik naar nederland! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu vandaag ga ik naar nederland! - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

vandaag ga ik naar nederland!

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

30 April 2008 | Estland, Tallinn

vandaag ga ik naar...Nederland!!!want morgen is madisons communie!!!mijn koffer is nu enigzins gereed, dus daar moet ikstraks nog even naar kijken!dalijk eerst nog een of andere discussie, die in plaats van een toets is, dus eigenlijk mag ik niet zeuren (maar ik doe het lekker toch!!,want ik moet er eigenlijk nog een hoop voor lezen en het is al over 2,5 uur en ik moet nog zooooooooveel doen) maar eerst komt iets heel belangrijks: het bijwerken van mijn weblog!!

dus hier komt ie dan:

19 april
Een dag waarop we nog vrij veel gedaan hebben (terwijl we eigenlijk gepland hadden alleen aan de BachelorThese te werken) We zijn eerst even naar de Rimi geweest, voor boodschappen en broodjes (om krachten op te doen voor de studie).Ik ben erna de bieb ingedoken, om te werken, wat hier altijd wel gezellig is, want heel veel mensen spenderen nogal wat tijd hier, vooral de japanners en de turken (want voor hen is dit nogal een duur grapje, aangezien ze niet verwend worden met beurzen en subsidies enzo). Erna nog even naar het strandje geweest. en erna: ZWEMMEN!! of beter gezegd: sauna, stoombad, glijbaan en bubbelbaden. en onderweg naar het zwembad is iets fantastisch gebeurd: we hebben een nieuw WINKELCENTRUM ontdekt!!!
toen we terugkwamen van zwemmen hebben we natuurlijk eerst gekookt,het was al onderhand een uur of half 9, en erna hebben we lekker 27 dresses gekeken (best een leuke film, maar zoals met alle romantische comedies megavoorspelbaar,wat wel lekker was,want we waren best wel moe!)

20 april
De dag zijn we goed begonnen: rennen. Erna natuurlijk douchen en ontbijten, en uiteraard BT. maar toen kon ik me niet meer concentreren dus toen ben ik maar de winkel gegaan, en wat vond ik toen???SCHOENEN, de leukste die ik hier in Estland ooit gezien heb!dus die de ik aan op de communie! toen ik weer terug was, je raad het al, BT en Anita is nog even langsgeweest, want ze was naar een botanische tuin geweest en dat vond ze helemaal fantastisch dus ze kwam ons even wat foto's laten zien. En erna.......de Olde Hansa.

hier is een beschrijving:
If you've always wondered what a feast from the Middle Ages was really like, then you won't get any closer than a meal at the Olde Hansa. Their dedication to detail in bringing Tallinn's golden age back to life is nothing short of incredible. Wooden benches are laid out with boarskin covers, flickering candles provide atmospheric lighting and a troop of string-plucking musicians round off the ambiance in style. As for the food; the recipes and ingredients have been meticulously researched so that your dinner tastes exactly the same as in times yore - even the cooking methods have been copied! Throw in a few buxom wenches in silly costumes and you've got a banqueting experience more medieval than Sir Lancelot's codpiece. Hurrah!

het was echt heeeeerlijk: ik heb kaneelbier gehad en beer(!), zwijn en buffel geloof ik (of tenminste, dat is wat ze mij vertelden)

pap had nog gebeld, want het was zondag. erna zijn we nog even wat met Anita gaan drinken, en toen heb ik nog een toetje gehad: ijs!mmmm...

21 april
nog een keertje rennen (jaja met al dat eten is dat wel nodig)
erna bieb, en ik ben nog even op de haven gaan zitten met mijn literatuur want de zon scheen heel lekker.
thuis nog wat getypt
en erna (om te ontspannen) zijn we gaan winkelen in het nieuw ontdekte winkelcentrum!en daar heb ik een chocolade-bananen milkshake gehad (en het was de lekkerste milkshake die ik ooit heb geproefd!) erna rimi voor boodschappen (de laatste keer hebben we alleen maar voor 1 dag gedaan want we waren te lui) en erna hebben we bij de hessburger gegeten (voor dezelfde reden als boven genoemd)
toen we thuis kwamen hebben we nog even wat voor een van de vakken hier gedaan en erna een america's next top model gekeken

22 april
om 11 uur les van die vieze vent en er waren weer presentaties. vantevoren nog even de bieb in gedoken voor mijn estisch
na de les zijn we weer gaan BT-en en savonds lekker naar het grote strand en erna een warme chocomel! en thuisgekomen natuurlijk weer een filmpje!!leventje hebben we hier he ;)

23 april
om 9 uur op de unie zijn (poeh zeg, wat vroeg) en toen zijn we naar de Tallinn Prison geweest. heel interessant, maar ik heb hier al twee verslagen over geschreven, dus geinteresseerden moeten het maar even laten weten :P
was trouwens wel heeel heeel interessant, ik vond het echt cool!ik heb nog samen met een paar gevangenen ( en natuurlijk een bewaker) in een 'cel' gestaan!(die trouwens verdácht veel op onze dormitory kamer leek, serieus!) en toen heeft helena(onze teacher) ons helemaal naar huis laten lopen, want zij kwam vrienden kregen dus ze kreeg een lift (en bedankt) smiddags naar huis en om 4 uur hadden we nog een les. savonds was een movienight op de unie en het was echt heel interessant. wel zwaar: over het leven van kinderen in the red light district in ik weet niet meer welk land.en erna toch nog even naar de rimi (die tot 11 uur open is)

24 april
bieb, BT, Rimi
en savonds kwam Keio, en daarmee zijn we nog naar de Lost Continent geweest(voor een warme choco). het waren ook de student days van Tallinn, dus er was een feest aan de gang, maar die was saai dus toen zijn we maar naar keio's place gegaan!!en daar kregen we chozolade taart (jamjam) en we hebben een filmpje gekeken.was wel een gezellig avond, maar hij was wel erg grof tegen anita. want zij vroeg of ze mee mocht met ons (we kwamen haar tegen op het feest) en eerst deed hij alsof hij erover nadacht en toen zij hij: nee, ik schaam me een beejte tegenover mijn vrienden, want je bent te oud (ze is begin 40) dus toen had ik zoiets van: oooooké?

25 april
langzalhijlevenlangzalhijlevenlangzalhijleven in de glooooooriiiiaaaaa!!!pap is jarig!!
sochtends BT en we konden eindelijk eindelijk wassen (met de enige wasmachine die de dormotory rijk is, en o,ja, waskaarten bemachtigen is hier ook een hele belevenis) smiddags haden we estisch en erna zijn we naar de stockmann gegaan. we hadden echt leuke plannen voor savonds: een creperie/stripbar. Dus eerst wilden we een pannekoek gaan eten en om 9 uur komen de strippers op tafel,maar de bar was weg, dus toen zijn we naar de griek gegaan (die ook errug lekker was, en goedkoop). erna hebben we The Holiday gekeken. Had alleen niet ingecalculeerd dat ie 2,5 uur was in plaats van anderhalf.

26 april
BT, zoektocht naar een kapper (maar dat moet hier allemaal op afspraak dus nu gaan we maandag). en savonds wilden we naar een bellydance cafe gaan, maar het was een beetje dood daar, dus we zijn lekker old town ingegaan en een terrasje gepikt (wel met winterjas aan)in een cafeetjet er van binnen uit ziet als een grot.

27 april
BT
en savonds: beach party en BBQ!!op het grote strand en het was heel gezellig!! onze hamburgers waren geen hamburgers meer,maar een lekkere drab, dus we hebben een worstje van anita gekregen. en ik heb gefrisbeed!!!er was nog een engelander daar, een schilder van 40 jaar genaamd adam!!oef, watwas ie engels zeg, maar hij vond mijn wangen leuk (?)
hihi heb me dood gelachen en anita dacht dat ie het over mijn tanden had, want ik had het haar verteld (cheeks-teeth) aha!!dus toen we erna nog even naar de lost continent waren gegaan hebben we nog een paar uur over tanden zitten praten hihi
toen caro en ik terugkwamen naar de dorm kwamen we een belg tegen die in het hostel verbleef. hij was hier op vakantie en hij vond echt he-le-maal niks aan tallinn (hij zei: er is hier toch helemaal niks te doen? dingdong, open your eyes then!

28 april
om 9 uur de deur uit, want we moeten nog langs het viru voor een bus ticket voor caro en erna: kapper!! we zijn er allebei tevreden mee, maar ik me in de eerste instantie kapot geschrokken! ik had opeens een beatrix kapsel nadat ze me gefohnd had!!!jeetje mina!!dus ik gezegd dat dit niet echt was wat ik in gedachten had, en ze helemaal in de war gedaan en toen zaten ze opeens wél echt leuk!!hihi, wat een beetje styling al geen wonderen kan doen!ierna zijn we naar de trainstation gegaan voor st.petersburg, maar ik heb mijn paspoort nodig voor nederland, dus ik kon nog niks doen (komt wel als ik terug ben
smiddags estisch,maar ben niet gegaan,ben de bieb in gedoken. savonds nog even strandje en erna mijn koffer gepakt en mijn nagels gedaan!!

29 april
les heb ik geskipt, want ik moets mijn bt afronden (wat tot mijn grote verassing nog enigzins gelukt was ook, en dat in 2 weken tijd!)ik sla mezelf nog steeds voor mijn kop dat ik het echt zolang heb laten liggen, ik heb liggen stressen...maar das nu voorlopig allemaal voorbij!!!zijn nog naar de rimi geweest en naar het strandje, en erna moesten we de keuken poetsen en toen kwam anita eten (we hebben aardappelen, erwten en braadworst gegeten met een wijntje erbij) en erna was het balletgala!!! en het was heeeeeeeel erg mooi!! en een stuk was zelfs gecomponeerd door een nederlander!!
erna heb ik nog even afscheid genomen van mijn ongezonde eetgewoonten (ik ga op dieet als ik terugkom in estland) en heb mijn laatste hessburger-burger gehad!!teruggekomen van het ballet heb ik nog wat gedaan voor huiswerk hier, en caro's BT verder doorgelezen (we lezen het van elkaar voor een tweede view) en erna heb ik lekker nog even gelezen en toen was het toch nog 1 uur, dus nu ben ik moe, want de wekker stond om 7 omdat ik nog mijn log, moest bijwerken, wat voor helena's les moest lezen(dat zal er wel bij inschieten en een beetje nog naar mijn koffer moet kijken) nou ja, ik ga eens ontbijten en me aankleden!!nee, andersom, aankleden en ontbijten. dus voor de mensen die dit nog op tijd lezen:

TOT STRAKS!!!!!!

  • 30 April 2008 - 07:10

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    Goede morgen jennifer .ik =(je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING) zal vandaag voor de laatste keer deze maand en deze komende 2 weken in je log schrijven. ik weet dat mijn trouwe lezers dit zullen missen (zeg ik heel bescheiden)tja het zal toch wel eventjes voor jullie (mijn trouwe lezers ) moeilijk worden . maar na de 11 de (dus de twaalfde ) zal ik er weer zijn.
    om jouw jennifer (en mijn trouwe fans hihihi)weer te intertainen met mijn mooie reacties en berichtjes naar jouw Jennifer . (mijn meisje) . zo jennifer . ik hoop tot vanavond niet al te laat....
    want je moet de ballonnen nog opblazen . (je weet wel die 80 stuks ) anders is de versiering niet klaar.
    ik hou van je en ik ben blij dat je vanavond weer eventjes thuis bent .
    kusjes en nog meer kusjes .
    MAMA

  • 30 April 2008 - 09:10

    Jennifer:

    nog maar 5 uur en 17 minuten voordat ik in het vliegtuig naar huis zit!!! we hebben net een mega interessante les gehad (not!) maar we hebben het overleefd!!iedereen heeft me al een fijne week gewenst en dat gaat zeker lukken!zo nu ga ik nog even mijn BT uitprinten! see you later, alligator!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 22968

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: