17-05 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu 17-05 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

17-05

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

17 Mei 2008 | Estland, Tallinn

haaaaaaj!!!
het is alweer een weekje geleden dat jullie over mijn Tallinns leventje hebben kunnen lezen, dus hoog tijd om weer eens bij te werken. het is nu 17 mei, nog 30 dagen te gaan en hopelijk zijn deze net zo volgestouwd als de afgelopen week. komt ie dan:

10 mei:
behoorlijk vroeg opgestaan (nou ja, 7 uur, vroeg voor estische begrippen, in nederlands is dit een normale tijd) maar het had wel een heel leuke reden: Riga (voor de angeografisten onder ons: hoofdstad van letland), is niet gek trouwens hoor, een paar maanden geleden had ik het ook niet geweten. maar in ieder geval, we gingen dus naar de bus en het was een trip van een uur of 4, en toen kwamen we daar aan en de zon scheen!! heel erg hard! dus dat was ideaal. maar goed, toen moesten we natuurlijk eerst plassen en geld pinnen. nou de toiletten zijn smerig en ze hadden er blijkbaar niet van fatsoenlijke sloten op deuren en wc papier gehoord, maar godzijdank kwamen we er levend en wel, zonder rare ziektes uit, wat volgens mij wel een beetje een wonder was, en toen gingen we pinnen. en we stonden in de rij en er stonden een aantal mensen achter ons, komt er zo'n vrouw zo rechts naast me staan, wil ze voorkruipen. dus wij allemaal van: hee, hallo! en toen zij ze: oo, ik dacht dat jullie niet in de rij stonden? nou ja zeg, hoezo blind??? ok dan, op naar het hostel!! heel leuke bezigheid, aangzien de kaart niet klopte en de eerste honderd mensen niet wisten waar de straat lag. en toen vónden we de straat en nummer en toen was er (natuurlijk) geen hostel. maar gelukkig kwam er een of ander oud mannetje naar buiten met een tekening waar het lag, en het bleek dus ergens om de hoek te zijn. o gezegd zo gedaan,nog geen hostel. nou bleek ie er toch te zijn alleen was het helemaal niet echt aangegeven. dus toen hebben we aangebeld op ht adres wat het meest in de richting van het hostel kwam en ja hoor! wij naar boven, van binnen zag het er nog steeds niet als een hostel uit, maar goed. en toen kwamen we uiteindelijk bij de balie, en het eerst wat er gevraagd werd was: would you girls like a free beer? yeah, sure, why not! dus eerst maar eens een biertje gedronken(een halve liter echt Lets bier,jamjam) en toen was onze kamer nog niet klaar dus de spullen in de luggage room gedaan en op naar de beroemde markt daar!! waar ze hele leuke en lekkere dingen hebben (gebakjes, be warned, i'm gonna eat you!)en wat rondgelopen en terrsje gepakt en (duh) gewinkeld, en toen even naar het hostel om wat spullen te dumpen en toen op naar een restaurantje ( waar ze live music hadden en we hebben onder een deken gezeten op het terras, hheel cool) en ik had gebakken brie, maar die was koud, dus die weer terug, en we waren pas rond een uur of 9 bij het restaurant. dus kun je nagaan, en erna zijn we binnen gaan zitten, nog met wat mensjes gepraat, en muziek geluisterd, en ik had een mexicaanse coffee en caro een warme fruitcocktail (waar caro nog een uur over gedaan had, dus konden we lekker blijven zitten zonder weggestuurd te worden) was trouwens ram machtig dat ding van haar, ik zat na twee slokken (in een poging haar te helpen dat glas leeg te krijgen) al vol! en toen zijn we de old town bij nacht gaan bewandelen en toen naar het hostel waar mensen nog uitgingen dus nog even gekletst met wat belgische meiden en toen toch maar gaan slapen want we wilden de dag erna natuurlijk een beetje op tijd weg.

11 mei:
opstaan, aankleden (handig,met een wasbak, NOT) en uitgecheckt, en toen naar de markt weer, om ontbijt (gebakjes!!) te halen en een hele hoop fruit! en toen zijn we naar het park gegaan waar we lekker op het gras zijn gaan picknicken (is naar alle verbaasde blikken te zien, niet zo gebruikelijk) en alle vogels waren brutaal, ze eten uit je hand!! dus daar zijn we nog een paar uurtjes blijven liggen en toen was het toch tijd voor een beetje site seeing. dus op de toren geweest, maar eerst nog de New Yorker hier!! (we hebben er eindelijk een gevonden!!) dus meteen maar twee truitjes gekocht (don't worry, heb niet zoveel geld gespend and by the way, op het grote geheel der dingen kunnen deze truitjes er ook nog wel vanaf)toen dus op de toren, en erna terrasje en ijsje en kraampjes en kerkjes en hot chocolate en nog even park en erna moesten we weer terug (wat op zich wel een beetje balen was, want w hebben echt genoten)en toen de terugrit, en dat vind ik altijd ook wel lekker, een beetje bussen. en toen waren we weer in tallinn.

12 mei:
ok, 7 uur op,waarom weet ik niet meer, maar het staat in mijn agenda (mijn geheugen is een zeef), ow ja, we zijn nog langs Helena geweest voor onze practice, die dus niet doorging, erna naar de balti jaam (voor tickets naar rusland!) toen naar de russische (niet turkse) markt. erna boodschappen en erna filmpje met anita erbij gekeken. ow en tussendoor om een uur of 4 smiddags (maar natuurlijk waren we te laat) moesten we samenkomen om aan onze presenatie voor woensdag te werken, maar we hebben echt he-le-maal niks gedaan (wie heeft wat gedaan? nou dikke vinger, niemand dus) dus toen zijn we maar weer gegaan (half 5) hihi

13 mei:
langs het KUMU gegaan om te vragen wanneer de koningin kwam. wandeling door het park. op het strand gezeten. thuis aan de presenatatie gewerkt. langs helena, comarket en erna was een toneelstuk van hans en grietje, in het Duits(!) en die was wel leuk en erna nog een stukje gebak gegeten. wat we erna gedaan hebben kan ik me niet meer herinneren. ow jewel, nog een beetje presentatie, maar niet zoveel eigenlijk want hij is pas morgenmiddag, dus dan kunnen we er nog aan werken.

14 mei:
sochtends naar de ambassade voor was meer info, maar die kregen we daar niet. kwamen wel een paar nederlandse mannen tegen die meer wisten maar die waren zó irritant. zo van: wij hebben alle informatie en jullie niet, dus wij hebben de power en we zeggen jullie lekker niets!sjonge sjonge ooo ik was zo kwaad. jezus, zeg dan gewoon: sorrie,maar we mogen eigenlijk niks zeggen (zoals op de ambassy). nou ja, in iedergeval wisten we nu dat ze morgen om een uur of half9- 9uur op de town hall square zou zijn. erna nog even het viru in gedoken. en toen langs huis en erna om 13 uur in de bieb afgesproken om de presentatie in elkaar te zetten. deze ging gezien de omstandigheden wel goed (we hadden namelijk geen tekst en niks geoefend) maar we hebben wel de polonaise in de klas gedaan (alleen wij tweetjes dan, de rest snapte het punt geloof ik niet helemaal) ow de presentatie ging over alcohol&music en daar hoort carnaval natuurlijk bij, dus vandaar de polonaise. savonds zijn we nog even chocola gaan halen en anita was blijven eten (en ze had een fles wijn meegebracht) en we hebben Overboard gekeken. oude film met goldie hawn en kurt russel maar een hele leuke film.

15 mei:
om 7 uur op want de koninging kwam dus naar de THS! en we hebben haar gezien en foto's gemaakt en filmpjes! en we hebben nog een journalist gesproken die ons wél alle info wilde geven,dus dat was cool! en we kwamen hem erna ook in het KUMU hotel tegen. en toen zwaaide hij!hihi cool he! maar over de THS: caro moest naar haar practice dus die moest eerder weg, maar erna was nog een wandeling met de koningin, dus ik heb nog een stukje meegewandeld. erna werd het me te koud, en toen ben ik naar de humana gegaan en naar het viru centre en ik heb een hele coole verjaardagskaart á la mr. potatohead maar dan met kersen gevonden voor madison die is bijna jarig! en erna ben ik terug naar huis gegaan,en toen met anita naar de bieb om te printen voor het hostel en we hadden gratis eten gekregen (als we een minuut later waren geweest was het aan onze neus voorbij gegaan)en erna kwam caro naar de bieb en toen zijn we naar het KUMU gegaan en daar was ZE weer!! nog een paar foto's en wat nederlanders gesproken en toen door het museum. toen bij anita een heel lekker kopje ingver (ginger/gember) thee gedronken en een modeshow gekregen. toen zijn we bij de hessburger gaan eten (verdorie, alwéér vergeten vlees uit te leggen :) )erna eventjes winkelen en toen naar de Tallinn Paev gegaan (waar een of ander toneelstuk opgevoerd werd met muziek enzo, maar het was te koud) en toen zijn we toch maar teruggegaan waar ik weer eens met stijn en mam gemsnt heb.

16 mei:
op tijd op, caro had haar practice weer, ik ben wezen zwemmen (heeeeerlijk). erna, lekker in het (koude) zonnetje gewandeld en toen heb ik met caro een telefoonlunch gedaan (zij op haar practice ik in de keuken) hihi was wel leuk. en toen heb ik nog een sex and the city gekeken en toen met anita naar cafe peterson gegaan en daar kwam een geflipt meisje opeens. want zó zaten we aan onze thee en zó is er toch opeens een lawaai. keihard aan het 'zingen' en helaas stond er dus ook nog een piano. en het ging echt heeeeel lang door en de politie was al gebeld dus wij naar buiten. en er is een wonder gebeurd: caro en ik zouden gaan winkelen in een winkelcentrum waar we nog steeds niet geweest waren, en we waren allebei te moe ervoor!! hihi en toen hebben we the Chronicles of Narnia gekeken en dat was best een hele leuke film. en toen zijn we naar de rimi voor boodschappen gegaan en erna was de tramparty!! en die was natuurlijk heel leuk. we hadden al cider gekocht in de rimi maar op de tram was ie goedkoper. en toen hebben we een stop gemaakt om te plassen, dus hebben we met zijn 3en in de bosjes geplast. hihih aan het strand nog wel. back to nature! en helaas moest ik mijn feestje voortijdig afbreken vanwege mijn te zwakke blaas, want er is geen toilet op de tram en ze konden niet weer een pauze houden dus ik heb gevraagd om me dan gewoon te droppen dan kon ik wel weer een andere tram naar de afterparty nemen. maar toen ben ik toch nog eerst even langs huis gegaan, en toen ben ik in plaats van afterpartyen tot kwart over 2 met stijn wezen msnen, en caro en anita hadden nog gebeld dus die hebben ook een leuke avond gehad. en toen ging stijn slapen en heb ik nog een stukje film gekeken en toen kwam caro en hebben we nog even gekletst en toen was het toch wel bedtijd.

vandaag hebben we tot een uur of half 12 uitgeslapen en ik heb gedoucht en van mijn porridge genoten! straks gaan we naar de botanische tuin en uit eten!!doeg!!

  • 17 Mei 2008 - 10:46

    Stijn:

    Haaj schat!
    weer een heel verhaal zeg! ik heb ook lekker 'uitgeslapen', althans, dat wil zeggen dat ik ook tot half 12 in bed heb gelegen, maar door onweer vanacht en de mongole buren die op zaterdagochtend veel te vroeg gaan boren/drillen en wat nog niet meer voor lawaai gaan maken... grrr...
    hoop dat het droog blijft, dan ga ik vanmiddag nog even de stad in... voor de rest moet ik nog wat schrijven voor mijn stage en voor mijn scriptie..
    veel plezier in de botanische tuin en alvast smakelijk!
    xxxxxxx

  • 17 Mei 2008 - 11:04

    Jennifer:

    hihi ja, gister was toch wel een beetje laat geworden he! was wel gezellig,maar als je me vraagt waarover we het gister nou gehad hebben kan ik je niet echt antwoord geven! dalijk even picknick halen in de winkel en ik heb gereserveerd voor african kitchen!! afrikaans voedsel dus, met live music, ben er pas 1 keer geweest, dus werd wel weer eens tijd. morgen naar de zoo en de bios! wat een leven he!veel plezier in de stad en succes met schrijven!hou van je kus!jen

  • 17 Mei 2008 - 13:45

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HALLO HALLO HALLO...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer ik zie dat je alweer veel heb meegemaakt. eventjes een correctie van mijn kant het was niet bukdansen waar ik vandaag heen ging maar buikdansen. maar als je wilt weten wat bukdansen is dan moet je het stijn vragen want hij zei dat het zwaar werk was ;) hahahaha nou ik ben naar de site gegaan van programma gemist om te kijken hoe estland eruit zag (kon er niet veel van zien) was ook heel gewilt om het nog eens te zien op de site was ik de honderste persoon die het nog eens wilde zien terwijl de andere programa's over de 250.000 mensen haden . wat een verschil he en ik snap het eeeeeeeeeecht niet waarom er niet zoveel mensen er nog een keer nagekeken hebben (jaja)
    maar alles goed en en wel het regent hier . en ik wil dat de zon nu hier gaat schijnen. ik ga alvast mijn bikini aandoen voor als de zon zo komt. dus kusjes van mama en tot morgen

  • 18 Mei 2008 - 09:04

    Jennifer:

    GROEN!!!!

  • 18 Mei 2008 - 10:14

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    de kleur is LIMOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. zo eventjes melden dat mijn buikdans rok....... LIMOEN .....van kleur is en de bijpassende sluier ook ...........LIMOEN ................
    van kleur is.
    het is een soort groen maar ze noemen het .............LIMOEN............. kleur
    dus is en blijft het ................
    .........LIMOEN......................
    wat jennifer ook wil zeggen en haar gelijk wilt hebben . maar niet heeft.
    LIMOEN = LIMOEN en blijft LIMOEN !!!!!!!!
    LIMOEN IS MOOI .
    LIMOEN IS NIET GEWOON GROEN HET IS LIMOEN
    kusjes van mama die een ......LIMOEN..... kleurig rok heeft en een....... LIMOEN ......... kleurige sluier .
    dus beiden .......LIMOEN....... kleur . en die....... LIMOEN........ kleurige rok en die .......LIMOEN....... kleurige sluier ziet er erg .......LIMOEN.......... kleurig uit .
    kusjes ;) ;) ;)

  • 18 Mei 2008 - 16:19

    Jennifer:

    aháá! ik quote: 'het is een soort groen maar ze noemen...' dús is het groen, maar wel een bepaalde soort, maar dan heb ik dus tóch gelijk want groen=groen!tadaaaa!!

  • 18 Mei 2008 - 19:41

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    18 May 2008 12:14 uurde kleur is LIMOEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING.
    het is en blijft voor mij ......LIMOEN.................
    en je kunt zeggen wat je wilt jij met je groen.
    dan is het nog altijd LIMOEN groen
    kusjes mama LIMOEN LIMOEN LIMOEN LIMOEN LIMOEN HAHHAAHAHAHAHAHHAHAHA
    IK HOU VAN JE. EN TOCH IS HET LIMOEN

  • 18 Mei 2008 - 20:37

    Jennifer:

    inderdaad: limoenGROÉN
    dus...je krijgt me niet overtuigd!! caroline geeft me gelijk!
    maar ik hou ook van jou hoor!

  • 19 Mei 2008 - 07:20

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HALIHALLO ,HALHALLO ,HALIHALLO...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer ,logisch dat carolien je gelijk geeft . ze moet wel anders mep je haar (hahaha) maar sean, tim ,madison en de rest geven mij gelijk dus heb ik gewonnen met mijn .............LIMOEN ...............
    kleur ;)
    zo vandaag word het spannend . als alles goed gaat moeten wij om half 4 / kwartvoor 4 tekenen . dus blijf nog eventjes duimen .
    en als dat goed gaat , schrijf ik je straks weer met ander nieuws (NEEHEE ik ben niet zwanger hahahaha). dus je moet later nog maar eens nakijken wat ik hier nog geschreven heb.ik kreeg een krabbel van carla op mijn hyves . die moet je eens gaan lezen.
    zo tot straks en hopelijk met goed nieuws kusjes mama

  • 19 Mei 2008 - 16:41

    Jennifer:

    GEFELICITEERD!!!! hou van jullie!!dikke kus!jen!

  • 20 Mei 2008 - 07:50

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HOI HOI HOI .HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer ,bedankt voor je belletje . het deed me echt goed.hoera hoera het huis is verkocht hoera hoera .het nieuws dat we hadden weet je ook al , van die camping en zo. dus dat hoef ik je ook niet meer te vertellen.
    carla's auto is kapot en moet naar de sloop. dus mag ik vrijdag haar ophalen om naar de reunie van onze basis school (je weet wel) "de pannesjop".(je had ook kunnen gaan als je hier was geweestword het misschien nog gezellig nu zal ik wel in de zeik worden gezet door je weet wel!!!)maarja dan loopt ze naar huis hihihi.
    ik heb net weer de tuin gedaan en die struik kleiner geknipt , want vandaag komen ze het groen halen (interessant he ???)sean zit in madrid (altijd vakantie) en ik verveel me dus kom je ook buiten spelen met mij???
    zodit was het weer .
    heb je mijn brief al????( zal wel niet)
    kusjes en ik hou heeeeeel veeel van jou nog even(27 dagen ) hoera hoera (klinkt niet meer zoveel )kusjes mama

  • 20 Mei 2008 - 13:24

    Jennifer:

    ja, ik was ook heel blij met je goede nieuws!!jammerjammer, de reunie!!had me best wel eens leuk geleken!rene heeft daar toch ook op gezeten of niet?ik heb trouwens je brief al, zijn ze niet snel hier delaatste tijd?!?!
    maar, eerlijk gezegd vindt ik de foto niet zo heel leuk, want madison lijkt wel 12 of zo!! vanavond gaan we songfestival kijken!! dikke kus!jen

  • 21 Mei 2008 - 05:28

    Jen:

    neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, Hind is er uit!!
    sniksnik!

  • 21 Mei 2008 - 07:23

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. snik snik snik. est land is eruit . en die vond ik toch zzoooooooooooo goed . (hahaha) vooral dat dansje van die heren.
    en de belgen ook echt jammer .(hahahaha)
    ja ongeloofelijk maar waar ik heb ook een deel van de euro songfestival gezien. en het was tamelijk normaal.
    ik had wel verwacht dat hint door zougaan en dit jaar de gekken niet . maar toen opeens de gekken door mochten wist ik meteen dat hint niet door was . gewoon stoppen met die songfestival.
    het slaat toch nergens op.
    zo ik heb mijn hart gelucht. dus kan ik nu heel relax naar ikea gaan om te ontbijten met manuela. hebben elkaar al een tijdje niet meer gezien . dus ff bij kletsen. dus ik ben weg kusjes , en nog 26 dagen . doei

  • 21 Mei 2008 - 11:36

    Stijn:

    Haaj schat!
    ik heb volgens mij 5 minuten gezien van het songfestival... en het was echt heeeeeeeeel erg slecht :S
    Heb daarom maar een stukje van de film The brothers Grimm gekeken, maar die was ook al slecht :P
    Kom net terug uit Duiven (vlakbij Arnhem), moest daar nog 2 kindjes testen.
    Waar waren jullie songfestival kijken?

    xxxxxxx

  • 21 Mei 2008 - 17:35

    Jennifer:

    haaaj schat!!
    we waren het songfestival aan het kijken in the lost continent (en we hebben géén hot chocolate daar gedronken!!!! =grote uitzondering) we gaan nu naar het afscheidsfeest!hopelijk spreek ik je deze week nog!kus!jen!

  • 22 Mei 2008 - 08:28

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    SNUF SNUF SNUF...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hallo jennifer (snif snif)ik wilde je (snif snif ) alleen laten (snif snif ) weten (snif snif ) dat wij (snif snif) jou brieven ( snif snif ) hebben (snif ) gekregen ( snif snif ) en wat las ik nu (snif snif ) in de brief (snif snif )van sean (snif snif)....je hebt me (snif snif) als laatste (snif snif en nog een snif ) geschreven (weeeeeeehhhhhhhhhheeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhh)
    snotter de snotter snif snif (eventjes alles ophalen en afslikken ieieieieieie ).
    dank je wel (snif snif ) voor de lieve (snif snif snif) die je als (snif ( laatste (uhuhuhuhuuhuhuh) hebt geschreven (snifferdesnif)
    ff toch maar een zakdoek gebruiken . want mijn mouwen zijn kletsnat en ik heb nu geen honger meer . ik hoop dat je een leuke dag hebt je breiven zijn dus goed aangekomen . kusjes mama

  • 22 Mei 2008 - 16:19

    Stijn:

    Haaj schat!
    Hoe was je dag?
    Ik had vanochtend stage en daarna de hele middag weer data in zitten voeren in SPSS, erg boeiende middag gehad dus:P

    En ik heb iets heel lekkers gegeten net;)

    xxxxxx

  • 23 Mei 2008 - 06:12

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HOI HOI HOI .HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer.
    en heb je een leuke avond gehad , is het gelukt met anita en haar skype .sean is weer thuis en ligt lekker te slapen. madison moet zo naar school , en heeft om 12 uur vrij . en vanavond moet ik naar de pannesjop voor de reunie. en ik heb er veel zin in (dus niet) schijnbaar heeft carla alle moeite genomen voor vanavond. want ze belde me gisteren avond dat ze de haren helemaal kort heeft . met een lange plunk voren aan de ponny en een klein plukje aan de ponny . of zoiets . maar ze vind het mooi en dat is de hoofdzaak . dus ga ik het vanavond eens beoordelen.en laat ik het je morgen wel weten.wie weet tot later en anders tot morgen , of nog later . kusjes mijn kleine meid mama

  • 23 Mei 2008 - 14:57

    Jennifer:

    stijn: het was toch geen B&J he?!?!?!

    mam: veel plezier op de reunie, het gaat wel leuk worden!

    iedereen die mij dit weekend wil spreken: pech gehad, ik ben er lekker niet, want we zijn in VILNIUS!!!

    kus!jen!

  • 24 Mei 2008 - 10:36

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HOI HOI HOI .HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer. nou de reunie begon heel saai en na 1/2 uur had ik het wel gezien. (ik kon wel een heleboel van carla's klas en een paar van rene's klas )MAAR......toen kwam ik dus die persoon tegen die ik wist dat zou komen en die zei me dat er nog 3 anderen daar waren. (ZE WAREN GEWOON KOMEN OPDAGEN)dus die heb ik opgezocht en het was heel gezellig en we wareb pas om half 1 thuis .
    en wie mij dit weekent wilt zien heeft ook pech want we gaan zometeen de caravan naar de camping brenegen en op zetten en vanavond lekker bbq en bij joyce en mairice en dan kijken we wel of we terug gaan of niet. zo jij een heel mooi weekent , kusjes mama

  • 25 Mei 2008 - 08:38

    Jennifer In Vilnius:

    hallo!! even een berichtje vanuit vilnius! we zijn nu in het hostel aan het ontbijten (met gratis thee!)en daljk gaan we site seeing doen! kus!jen!

  • 25 Mei 2008 - 10:25

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HOI HOI HOI .HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer.zo de caravan is grotendeels opgezet. alleen nog alles in de voor tent moet gedaan worden. we hebben al leuke buren die van heel vervandaan wonen ( 2 straten verder dan ons ;) )we hebben er afgelopen nacht niet geslapen omdat we bij joyce en maurice ge bbq t hebben . het was heel gezellig . en hebben dus gewoon thuis geslapen. madison is vandaag wezen kijken naar gitaarles . en ze mag na de zomer beginnen.alleen moet ik nog een gitaar zien te vinden die niet zo duur is.
    sean is nu platen aan het halen voor de voor tent . zodat we geen natte voeten krijgen . en zeil voor eronder .
    en dan gaan we straks weer naar de camping.
    nu nog iets over madison ... tja jennifer ze lijkt toch een beetje op je .
    ze had eigenlijk gisteren naar een verjaardag feestje moeten gaan van een meisje hier in de buurt . maar dat meisje liegt constant (je weet wat ik daarvan vind :( )en afgelopen vrijdag was ze hier aan het spelen en rick en susan ook en toen had dat meisje gezegt dat als madison met rick n susan bleef spelen dat madison niet meer haar vriendinnetje meer is .nou toen heeft madison de jennifer ding gedaan . en is niet naar het verjaardag feestje meer gegaan want ze wilde niet meer. (knap van madison vind je niet ??? )dus ze heeft toch een eigen mening hihihi (alsof ik dat al niet wist )
    zo dit was het alweer veel plezier in vilnius . kusjes mama

  • 25 Mei 2008 - 16:09

    Stijn:

    Haaj schat!

    hoe was het in Vilnius?? Vast wel erg leuk denk ik:)
    Wat is B&J trouwens?:P

    tot snel:D

    xxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 08:23

    Nadine:

    Stijn toch,
    Ben&Jerry's natuurlijk!
    Duh :)

    Jen, heb je alle brownies op en geen een aan Caro gegeven? Baba ;)

    xxx Nadine

  • 26 Mei 2008 - 10:06

    Stijn:

    Ja, ik had al door wat B&J is :P Maar dat was niet het goede antwoord ;)
    Jen, ben je al bijgekomen van je weekendje? (ben je eigenlijk alweer terug in Tallinn, weet niet tot wanneer je ging)

    xxxxxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 12:11

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HOI HOI HOI .HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer, zo ben je weer in lande , of had je nog geen zin om terug naar estalnd te gaan ;)
    wij hebben een leuk weekent achter de rug . eerst de reunie, toen bij joyce en maurice bbqen en gisteren de hele dag op de camping geweest . man was dat warm, en madison maar de hele dag zwemmen , (ik niet was mijn zwemspullen vergeten).
    en vandaag boodschapjes doen en zometeen madison weer afhalen .madison was zondag ook nag naar gitaar les gegaan.en ze mag na de zomer beginnen , maar ze moet wel een gitaar hebben. en ze mag tussen door ook eens komen kijken .
    zo dit was het weer . kusjes mama

  • 26 Mei 2008 - 15:19

    Tamara:

    hey jennifer

    hoe was je weekendje weg?
    wij hebben de badkamer ook al af je moet echt eens komen kijken als je terug bent.
    nog ff en je mag weer naar huis

    heel veel groetjes tamara en ralf xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 18:45

    Nadine:

    Huh, wat is B&J dan als Ben&jerry's niet het goede antwoord is?

    Jen, ik heb BIJNA gebeld voor mijn rijles!! Ik heb iig al een rijschool :D...

    xxx Nad

  • 26 Mei 2008 - 19:24

    Stijn:

    haha, nee, het ging niet over B&J, ik had gezegd: ik heb net wat lekkers gegeten... en toen vroeg jen B&J?
    Maar dat lekkers wat ik had gegeten: ik had zelf falaffel gemaakt:) (zo nadine, nu weet je ook weer het hele verhaal;))

  • 27 Mei 2008 - 04:47

    Jennifer:

    jaaaaaaaaaaaaa!!! nadine heeft een rijschool, nadine heeft een rijschool!!!joehoe!!wanneer begin je?

    ik ben weer weg: excursie met mijn practice! daaaaaaaaaaaaag!
    ps: update weblog volgt nog!

  • 27 Mei 2008 - 06:00

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HALIHALLO ,HALHALLO ,HALIHALLO...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer , ja het word tijd dat je je log bijwerkt,mijn fans komen al bij mij dat ze het toch zo prachig vinden dat ik er dagelijks in schrijf . en of ik er niet een boek van wil maken . ik zei nee dat doe ik niet want jennifer gaat dat doen. toen...... zeiden ze dat ik dan minsten 40 procent(40%)van de verkoop moest krijgen!
    dus 40 % van 0 euro is 0,00 dus dat wil ik . zo ik ga madison zo naar school brengen. kusjes mama


  • 27 Mei 2008 - 07:15

    Nadine:

    Hee Jen!

    Ik ga straks bellen. Of morgen :)..
    Want ik heb straks toets van 15.00 - 16.00 u (stationstoets van vorig jaar) en dan ben ik pas om 17.30 thuis en ik moet alweer om 18.30 weg want ik moet werken duss...
    Maar..Ik heb een rijschool!! :D

    xxx Nad

    PS. Stijn, ik had het verhaal niet helemaal gevolgd en ik dacht dus dat je bedoelde dat B&J GEEN Ben&Jerry's was...Duh :)

  • 27 Mei 2008 - 15:39

    Jennifer:

    nadine: hihi, blond misschien? :P
    ik hoop dat je toets goed gegaan is

    mam: jij krijgt jouw deel van de profit, zo eerlijk ben ik natuurlijk wel :D


  • 28 Mei 2008 - 05:49

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer HOERA HOERA IK WORD RIJK , ik krijg 40% provisie van jennifer .
    zo nog 20 dagen en dan is ze er weer . mijn grote meid , die we hebben moeten missen .maar blij zijn dat we haar niet zijn vergeten;) (anders ohwee). maar wie kan jennifer nu vergeten . zo'n persoonlijk heid
    zo'n iemand die voor iedereen lief is , zo'n iemand ja er zijn gewoon geen woorden voor , voor zo'n iemand . ik ben vereerd dat ik van zo'n iemand (jennifer dus ) de allerliefste mama van de hele wereld,universum en omgeving bent. kusjes mama

  • 28 Mei 2008 - 12:17

    Stijn:

    Haaj schat!
    druk bezig?
    Ik heb net samenvatting gemaakt en moet dalijk naar de unie om met spss nog wat te doen en daarna nog resultatenparagraaf te schrijven van mijn scriptie.

    Ze hadden trouwens nog gebeld van de randstad... de planningen voor de zomer waren binnen en ze vroegen NOGMAALS of ik wilde werken, en welke weken en alleen smiddags of sochtends of beide.... heb dat volgens mij nu echt al 5 keer doorgegeven... Hebben ze jou ook nog gebeld? Anders moet je hun toch maar even bellen denk ik!

    xxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Mei 2008 - 06:09

    Jennifer:

    jip, altijd druk bezig hier!! dalijk moet ik naar mijn practical!! t begint nu echt leuk te worden!zij je resultaten nu af?
    ik ben gebeld geworden door randstad: week 29 tot 33, dus misschien ga ik nog wat Hago erbij doen!ik zie wel!ik moet nu gaan!kus!jen

  • 29 Mei 2008 - 13:58

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 17 dagen HALIHALLO ,HALHALLO ,HALIHALLO...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer. je log is nog steeds niet vernieuwd. het word wel tijd . ja je zegt wel dat je het morgen gaat doen . nou ik ga het controleren hoor. en zoals je al eerder mij die 40% toegekent hebt. wil ik me erniet van wijken. een deal is een deal. dus je komt er niet onderuit. en ok laat die 10 % maar zitten als je manager van je boek . zo lief ben ik wel ;). zo dit was het voor nu . tenminste dat denk ik. ik hou van je kusjes mama


  • 29 Mei 2008 - 14:06

    Jennifer:

    neehee.
    ík ben zo lief om jou toch nog die 40% te geven!big difference!

  • 29 Mei 2008 - 14:07

    Jennifer:

    neehee.
    ík ben zo lief om jou toch nog die 40% te geven!big difference!

  • 30 Mei 2008 - 14:04

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    nog 16 dagen HALLO HALLO HALLO...................HIER IS BEN IK WEER .................. je maailma kõige parem ema, universumi tõige parem ema ja naabruskonnas?= ( ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. hoi jennifer . ik zie dat je nog geen nieuwe log aangemaakt hebt. ik denk ik wacht met schrijven , zodat ik de eerste ben die op je nieuwe pagina schrijft, maar nee hoor er is niets , en ik vind dat het wel langzaam tijd is .zo ik maar weer wachten . kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 22838

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: