ma 31-3 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu ma 31-3 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

ma 31-3

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

31 Maart 2008 | Estland, Tallinn

hallo iedereen!!!
nu zullen jullie wel verbaasd zijn om weer eens een beetje op tijd op de hoogte gehouden te worden..
maar ik dacht: misschien is het eens aardig om mijn log eens bij te werken binnen 3 weken!
dus hier is ie dan, maar het is wel maar over 3 dagen:
hier komt ie dan:
ik geloof dat ik nog niks over de opera verteld heb, alleen dat ik bang was om in slaap te vallen. Nou, bij deze, mijn angst was wel uitgekomen, maar laat ik eens bij het begin beginnen:

vr 28-3
overdag hadden we lekker vrij, maar helaas helaas moest ik aan mijn bachelorthese schrijven, en ik heb maar liefst een hele inleiding geschreven en dat was nog best wel een hele bevalling!! nu hopen dat mijn ondrzoeksvraag goedgekeurd wordt! maar das voor later een zorg, ik heb nog een maand!n savonds zijn we dus naar de opera geweest en ik moet zeggen: het was heel mooi en ook leuk om een keer gedaan te hebben, maar het zal wel bij deze keer blijven denk ik. ik ben toch misschien meer van het ballet ofzo, maar ik ga vast nog wel een keer naar de opera dussss...de opera begon om 7 uur tot 9 en we zaten op een niet zo heel goede plek .Ik weet niet of er mensen zijn die al eens naar een opera zijn geweest, maar ik had nooit geweten dat je er ook ondertiteling (in ons geval boventiteling) bij kreeg. Helaas kon ik die niet lezen, want we zaten op de 14e rij en er was een balkon boven ons dus een koepel dus ik moest de hele tijd of heel erg achteroverliggen of heel erg bukken om het te lezen. Het probleem met achterover hangen als je de dag vantevoren maar 2 uur slaap hebt gehad is dat je dan inderdaad heel makkelijk in slaap valt. Maar gelukkig was het tegen het einde van de eerste helft aan dus ik zal maar een kwartier ofzo gemist hebben. In de pauze heb ik maar meteen een chocoladeshot genomen en daarna ben ik gewoon weer wakker gebleven!!hihi en wat ik savons heb gedaan weet ik niet meer, maar we zijn wel al om een uur of 12 gaan slapen!

za 29-3
smiddags gestudeerd (ja echt waar!) en gemsnd en gebeld mijn mijn allerliefste moeder van de hele wereld, omgeving en omstreken (zo goed, mam?)
het eigenlijke plan was om naar Tartu te gaan (een stadje in het zuiden) maar er was nog een ander feest gepland dus we gaan nu volgend weekend. Het feestje was bij ene Georg uit Beieren en het was natuurlijk weer ergens buiten het centrum, is altijd handig om te vinden,maar gelukkig werden we afgehaald van de bushalte. NOu, het was heel gezellig, beetje teveel gedronken (zal niet meer gebeuren,hoop ik) dus ik heb het niet zo heel laat gemaakt. OOOO en caroline had me nog gebeld (degenedie in nederland zit uiteraard) en we hebben een uur gebeld en het was heel erg fantastisch haar weer te spreken en zo. Echt cool! erna zijn we richting centrum gegaan maar ik ben niet meer mee verder uit gegaan, want ik voelde me niet zo tiptop. ik lag er om 2 uur in en ik heb tot de volgende (zondag de 30e) dag half 1 (zeg maar half 2 als je de uurswisseling meetelt) en om half 3 hebben we ontbeten. daarna hebben we allebei toch maar gestudeerd, caro aan haar statistiek ik aan mijn presentatie voor woensdag, maar bij mij kwam het erop neer dat ik meer met MSN bezig was,dus volgende keer toch maar bieb!
savonds zijn we bij de Hessburger wezen eten en lekker een beetje gewinkeld, en erna hebben we film gekeken: the sixth sense!! goede film!En pap had nog gebeld!!en ik ben blij dat hij het schilderijtje mooi vond.

ma 31-3
das vandaag!
rustig dagje wederom, beetje uitgeslapen (ik wilde eigenlijk gaan rennen op het strand, maar het was toch wel een beetje te vroeg) en erna een beetje presenatie gewerkt en erna had ik estonische les (ik ga nu de tweede beginners cursus doen)en erna hebben we gekookt, wat er vandaag op neerkwam door in de koelkast te kijken wat we nog hadden en we hadden nog worstjes (die we eigenlijk gisteren wilden eten) rosties, die we nog in de diepvries vonden dus we hebben er een paar eieren doorheen gegooid en wat uien en paprika en dat was heel lekker!!
en erna zijn we naar het grote strand (voor de mensen die het nóg niet weten: Pirita) en (waag het niet om meuit te lachen!) maar we waren helemaal de verkeerde kant op gegaan (komt door de bus) want die zou ernaar toe gaan, wisten wij veel dat we eerst nog even een toer door half estland kregen, maar uiteindelijk kwamen we er toch en het was zonsondergang en heel mooi! ik heb geen foto's(had me foto toestel niet bij) maar we hebben een flink einde gelopen en erna waren we zó moe dat we toch echt even ergens wat moesten gaan drinken voordat we naar huis gingen. Stijn, jij bent er ook geweest, op die plek met die knoflookbrood en serveersters in minirokjes. Ik dacht, een cider is wel lekker dus ik heb een lekkere grote besteld en toen kreeg ik er lekker 2 (TWEE) want het was happy hour!!jamjam! en nu zijn we weer terug en vanavond gaan we Roswell kijken (heb het nog nooit gezien dus hoop dat het leuk vind, nou ja, anders zet ik het gewoon af) en mijn voornemen is om morgen om 7 uur op te staan voor een rondje kleine strand! wish me luck!!

  • 01 April 2008 - 07:31

    Jen:

    Heeee!! schiet eens op met jou reactie :P

  • 01 April 2008 - 13:14

    Loes:

    Veel geluk met opstaan vannochtend ;) is het gelukt?? Alles goed nog steeds daar, lees ik? ben echt benieuwd naar alle verhalen als je weer terug komt binnenkort!! Ow ja, nog bedankt voor het cadeau (voor mn verjaardag nog)!!
    tot heel snel!!!

    xx

  • 01 April 2008 - 15:47

    Jennifer:

    opstaan was wel gelukt, maar niét om 7 uur sochtends dus ik ben niet meer wezen rennen!! wél naar het strand geweest, voor een uur of 3!!zoooooooo lekker!!!

  • 01 April 2008 - 17:02

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo jennifer . je moet je echt schamen . nu heb ik dus op jou vorige pagina , zo vaak opgeschreven dat ik de ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING bent. en wat schrijf jij...........ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE WERELD,OMGEVING EN OMSTREKEN.
    snik snik snik
    ik durf te wedden als er mensen zijn die ooit mijn mailtjes ook wel eens gelezen hebben weten dat het de ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE WERELD, UNIVERSUM EN OMGEVING is en niet wat jij schreef.
    dus ik ( de ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUMM EN OMGEVING moet zeggen snik snik snik . over brains gesproken (zie eerdere reactie op de vorige pagina ) ;)
    o nu ben ik weer weg. kusjes mama

  • 02 April 2008 - 06:08

    Llrlfst MAMA VD WRL:

    hoi jennifer .
    nou start jouw blog toch echt op de vorige pagina op . het is dat je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING

    zo oplettend is. nou ik wens je veel succes vandaag . maar dat zal wel lukken want je had laats toch een A????
    nou dus ook weer . straks naar harrie toe daar eventjes alles opeten wat tim gisteren overgelaten heeft ;) ja schijnbaar had harrie heel veel ingekocht . op hij had wat voor mij weggezet , want ik had wel al een bestelling bij harrie gedaan dat hij me wat over moest laten . zoals.....kwarktaart, koudeschotel dus vandaag hoef ik niet te koken .(ging ik zowiezo niet doen , want ik had nog een bak met soep uitgelegt dus hoef men die alleen maar op te warmen.
    zo nu ben ik weg , madison eventjes naar school brengen. kusjes mama

  • 02 April 2008 - 18:08

    Stijn:

    Haaj schat!
    hoe ging je presentatie vandaag?
    ik heb vandaag voornamelijk aan mijn inleiding voor mijn scriptie gewerkt... heb echt een hele dag gedaan over 2 a4tjes, dus was niet heel erg productief! Had ook nog college over gedragsstoornissen, kwam een jongen van 16 vertellen, was erg interessant!!
    vanavond lekker voor de tv hangen, ben echt moe... vanacht niet zo best geslapen en morgen weer vroeg op voor stage! Ga je nog wat doen vanavond of de rest van de week?
    hou van je! xxxxxxxxx

  • 03 April 2008 - 05:54

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    goede morgen. en.....................je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING .

    wilt weten hoe je presentatie is gegaan.
    viel het mee ? nee eerst het belangrijkste heb je een goed punt?????
    en dan viel het mee?????
    ik hoop echt dat je het heel goed gedaan hebt .en dat je je er goed bij voelde .
    nou ik hoor het wel. kusje en ik hou van jou mama

  • 03 April 2008 - 06:37

    Jennifer:

    hallo!! presentatie ging gewoon goed, kreeg er geen punt voor, het is nodig voor mijn aftekening! ik maak me hier niet zo druk om presentaties als ik zie hoe die estlanders hier zelf presenteren!!ik ben net terug van het strand: heb gerend!!
    daaaaaaaaaaag!!xxxxx

  • 04 April 2008 - 11:19

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo ,ja ik

    (je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING.)

    weet het ik ben iets later vandaag. maar........... ik ben er wel. je raad nooit wat ik probeer te doei.
    raad eens wat ik aan het doen bent.
    nee dat is het niet...................
    en dat ook niet....................
    oe bijna........................
    au heet .....................
    ok ok ....................
    nee dat ook niet.......
    nee nee.............
    nou zeg nee......
    sean is er niet.
    ok ik zeg het je ik ben aan het proberen(ja alleen aan het proberen ) een sluier voor het dansen te maken. ik weet alleen niet of het lukt . ik heb het al gerijgt en ben me nu aan het voor bereiden om het te naaien . lukt dit niet dan gooi ik dat ding uit het raam;)
    wat je vraagt naar de kleur
    limoen groen is hij.
    zo ik laat het je wel weten of het gelukt is of niet.
    kusjes mama

  • 04 April 2008 - 12:04

    Allrlfst MAMA VD WRL:

    Hallo jennifer .
    eventjes weer een berichtje van je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING.

    het is gelukt met de sluier .
    hoera hoera wat ben ik toch goed ;)
    zo dit was het voor vandaag . tot morgen . kusjes mama

  • 04 April 2008 - 16:24

    Jennifer:

    hihih wat bén je toch goed, zeg!!
    maar dat heb ik altijd al geweten :P
    ik ben benieuwd hoe hij is gelukt! en ik ben ook benieuwd waarom je een groéne hebt gemaakt!!
    kus!
    ps: examen ging wel lekker heb hem denk ik wel gewoon gehaald!
    ps2: we gaan dalijk meeten met een paar nederlanders!!

  • 04 April 2008 - 18:04

    Stijn:

    Haaj schat!
    leek je examen een beetje op wat je van Anita had gekregen?
    veel plezier vanavond en ook morgen als het tripje doorgaat! en tot ooit dan maar weer:P
    xxxxxxxxx

  • 04 April 2008 - 22:04

    Jennifer:

    jip, examen was precies hetzelfde :)
    behalve dan het mondelinge stuk! heb daar al een fout gemaakt, maar heb hem wel gehaald! tuurlijk gaat het tripje door! we zijn net terug van Hell Hunt, met nederlanders!hoor je zondag wel!
    kus!

  • 05 April 2008 - 09:38

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hoi jennifer .je vraag is waarom je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING.

    groen heeft genomen voor haar dans sluier?
    nou........ dat komt omdat ik dat lap stof gevonden hebt op een rommelmarkt .
    er zaten verschillende soorten stoffen in en ik dacht och voor 1 euro kan ik wel eens proberen om zo'n sluier te maken . missschien al ik veel zin heb maak ik nog een witte. maar dan moet ik toch echt veel zin hebben . zo nu ben ik weer weg . ik ga lekker buikdansen . kusjes mama

  • 06 April 2008 - 08:42

    Llrlfts MAMA VD WRLD:

    goede morgen???? jennifer .
    zo eventjes het verhaal van je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING

    vertellen van afgelopen weekent (die nog niet voorbij is)

    afgelopen donderdag kwam je broer tim thuis met buikgriep.
    vrijdag ging het al iets beter doormiddel van het goede medicijn dat ik had (sinas. maar je kunt ook cola drinken)
    het schijnt dat het de darmen kalmeert.
    zaterdag zijn we naar het verjaardags feestje van joyce en mauriche geweest.
    sean begon op het einde te klagen dat hij waarschijnlijk ook de buikgriep kreeg.
    en dat kreeg hij ook.
    zondag morgen , je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING .................... werd s'morgens wakker met .............. je raad het al de ...................
    buikgriep .
    dus bedankt tim en sean . en ni is het wachten op madison .(ik hoop dat ze het niet krijgt ) maar ja zo positief als ik ben (ja echt waar ik ben soms positief )
    beter nu dan met de communie :)
    ik hoop dat je een mooie zondag hebt .
    kusjes mama


  • 07 April 2008 - 08:44

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    zo nu is madison vandaag ook ziek ,maar niet zo erg , ik (je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING)(je dacht zeker dat ik het vergeten was he?:) bekijk het me vandaag of het doorzet en anders is madison morgen weer lekker op school.sean heeft nog keelpijn van het braken (= overgeven , kotsen ,spugen ,bulken enz ik denk dat je het wel begrijpt )maar voor de rest gaat het wel met hem .
    tim gaat morgen weer werken. met mij ga het zover ook goed heb alleen flinke hoofdpijn , en een druk op het hoofd,maar dat gaat ook wel weer weg.zo dit was dus onze leuke weekent . ik ga nu eventjes kijken of ik een verrassing taart voor madison kan bestellen . zodat we wat lekkers hebben met de communie .
    tot snels hoop ik kusjes mama

  • 08 April 2008 - 10:26

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hoi jennifer.je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING .
    vroeg zich af of jij een leuk weekent hebt gehad en wanneer je je log weer gaat vernieuwen met jouw spannende verhalen , van je overzicht van de week.
    zo ik heb vandaag de album gekocht voor madison's communie foto's .nu nog inplakken.
    madison heeft vandaag je brief gekregen.
    (ik je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING niet :( )
    maar ze is nog niet thuis dus straks eventjes kijken . zo dit was het voor nu . kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 22974

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: