finally - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu finally - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

finally

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

28 Maart 2008 | Estland, Tallinn

ok, hier komt ie dan weer!! eigenlijk zou ik nu hard bezig moeten zijn met mijn Bachelorthesemaar studieontwijkend gedrag is me zelfs in Estland niet vreemd, slecht ik weet het! maar aangezien jullie nog een paar Helsinkireisjes en een weekje Stijn tegoed hebben zal ik maar eens beginnen. Hou je vast, hier komt ie dan:

15-3
de wekker ging om 5uur (fijn!) want we hadden nog niet alles ingepakt dus dat moest ook nog! op de ferry hebben we geslapen en meteen toen we aankwamen zijn we naar de hostel gegaan, en deze was op zich best wel goed, lekker dekens enzo en toen zijn we helsinki ingegaan, en we hebben een uurtje gewinkeld en toen zijn we opgesplit en toen zijn caro en ik nog verder gaan winkelen en toen zijn we samen gekomen (dus vivien, conny, maria, isa, caro en ik) en toen zijn we om een uur of 10 gaan eten(we hadden nog geluk dat we nog wat konden vinden waarvan de keuken open was) en ik heb een heeeeeeeerlijke burrito gehad!en daarna zijn we naar een hele boring club gegaan dus toen zijn we nog langs een kerk gegaan en toen naar huis.

16-3
om half 9 zijn we opgestaan en toen zijn we op de siteseeing tram gegaan en naar de eilanden (heel mooi en deprimerend) met veel oorlog monumenten. erna zijn we weer opgesplitst en zijn caro en ik naar een animatiemuseum geweest en dat was echt cool. er was een expositie over hoe animatiefilms geproduceerd waren en we hebben de eerste schetsen van Shrek en Nemo gezien en nog een aantal en ze hadden een filmzaal dat helemaal donker was met allemaal fatboys op de grond en die lagen ontzettend lekker. en toen zijn we gaan eten en toen moesten we weer naar de ferry en daar hebben we een poging gedaan om te slapen, wat vrij moeilijk gaat met estische karaoke op de achtergrond..serieus, maar dat is niet te beschrijven..en toen we terugkwamen hadden we regen...

17-3
gestudeerd in de bieb (de hele dag) of in ieder geval een poging gedaan...en savonds kwam keio en we hebben een heel vaag kaartspel gedaan. het heet 'boiling witch' alsje het vertaalt en ik was hem de hele tijd :(

18-3
de dag dat caro zou vertrekken
natuurlijk hebben we sochtends gewoon nog ontbeten en onze dingetjes gedaan en nog even naar de Rimi. TOen heb ik haar naar de bus gebracht en die hadden we net gemist. heel leuk. maar alles is natuurlijk gewoon goed gegaan! en erna heb ik even boodschappen gedaan en met Anita naar het grote strand (Piirita) geweest en ik ben met sneeuw in het water geweest!!! en het was ijskoud!!!brrrrr ,maar wel iets waar ik niet snel meer een kans voor krijg!!dus dan neem je die gewoon. ik heb trouwens nog nooit verteld over die ene keer dat ik in mijn eentje naa rhet kleine strandje was gegaan en er was allemaal ijs en de zee was bevroren en ik heb gewoon óp de zee gelopen!! heel raar en heel cool maar wel gevaarlijk dus dat heb ik maar een minuut gedaan!!! het voelde heel speciaal maar dat moeten jullie zelf nog maar een keer doen. nou, om weer terug te komen op vandaag dinsdag 18 maart: savonds is anita nog even mee geweest en erna ben ik naar een keukenfeestje geweest met allemaal internationale gerechten!!mmmmm..heb me suf gegeten en het was nog gezellig ook! vandaag was trouwens ook de memorabele dag dat Loes en Mam jarig waren. Mijn lieve moeder werd maar liefs 9 handen oud :P

19-3
STIJN KOMT!!!!en de zon schijnt!sochtends ben ik eerst nog even met anita naar het bejaardentehuis gegaan want die hadden verkoop van alles wat ze gemaakt hadden en ik dacht dat het wel een perfecte gelegenheid was voor betaalbare souvenirs. Ik heb in ieder geval een schilderij voor pap gevonden en hij was heel mooi! eerst wilde ze het gratis geven maar toen heb ik haar maar 50 kroon (een paar euro) voorgegeven want hier zijn ze al ontzettend arm, kan ze tenminste nieuwe verf kopen of zoiets. erna ben ik lekker het viru center ingegaan en een boek van Stephen King (the green mile) gekocht!! en erna eten voor vanavond gehaald maar eigenlijk zijn we gewoon gaan uit eten bij de pizzeria (grande pizza). Tenminst, dat was nádat ik stijn had opgehaald want dat moest ik eerst nog even doen! het was echt heel fijn om hem weer te zien en de plannign was perfect, want het was de enige week dat hij kon en dit was mijn enige vrije week dus ik heb maar een paar lessen hoeven skippen. savonds zijn we nog naar de lost continent geweest voor de beroemde chocomel en ik heb allemaal kadootjes uitgepakt en heel veel chocola gekregen en brieven!! en savonds hebben we lekker relaxed na de choco en hostel gekeken. en natuurlijk was het ook de verjaardag van Nadine

20-3
ik heb niks meer in me agenda opgeschreven dus ik hoop dat het allemaal klopt. ik heb mijn schrift weet gevonden. ok daar gaat ie dan: donderdag zijn we lekker uitgeslapen en ontbeten met hagelslag en erna naar de russische markt waar we een hele grote pomelo hebben gekocht (momenteel ligt ie in mijn kamer weg te rotten dus die gaat straks ook de deur uit). toen zijn we thius gaan lunchen enzo en toen zijn we naar de kleine beach gegaan om de zwanen te voeren. tis toch wel anders om dit soort dingen met je vriendje te doen. erna hebbben we gekookt en het was heel vies,want ik wilde hem iets typisch estisch maken en ik had het nog nooit gehad maar het was een en al vet dus ik luste het niet. savonds hebben we lekker weer van elkaars gezelschap genoten. n om het vieze eten teniet te doen hebben we de verse anansas die ik nog had met vers gesmolten chocolade overgoten en elkaar gevoerd!mmm...klinkt wel slijmerig maar het is gewoon ook fijn om samen te zijn zonder in een pub te hangen ofzo.

21-3
vrijdag: ontbijt gehaald, boodschappen gedaan, old town in voor een site seeing tour met my als guide (nou ja, we waren maar een béétje de verkeerde kant op gegaan) en even wat drinken bij de irish pub (erasmus cafe) en erna zijn we heeeeel erg lekker tapas gaan eten in Amarillo en het was heeeeeeeeeeel lekker. is altijd grappg om te zien hier hoe romantisch alle stelletjes hier zijn en hoe ze de tijd voor elkaar nemen als ze lekkeruit eten gaan (NOT) we zaten daar voor een paar uur en aan het tafeltje tegenover ons hebben 3 verschillende stelletjes gezeten. bestellen, zwijgend eten, glas bier achterover en wegwezen...romantisch. wij hebben nog lekker chocomel(met een hint van spaanse peper) gehad en erna zijn we eens gegaan want we wilden schaatsten. De schaatsbaan is buiten en ziet er altijd heel romantisch uit met alle lichtjes, maar helaas kreeg stijn last van zijn hamstring en toen zijn we richting huis gegaan en eerst zijn we nog even het Foorum binnen gegaan, wat onzéttend veel te duur is maar wel fancy om te zien. ow ja, we zijn vandaag ook nog even langs de harbour geweest en meteen tickets gehaald voor morgen!!

zaterdag de 22e
helsinki!! voor de 3e keer in anderhalve maand, maar nu was het mét Stijn. dit was trouwens wel de laatste keer helsinki, maar het was heel speciaal!! en de zon scheen (de afgelopen 2 keer sneeuwde het). op de ferry heen hebben we nog gepsychologiekwartet en ik heb telkens verloren :'(
hih was wel leuk en toen waren we daar en toen zijn we gewoon wat gaan lopen en winkelen en kijken enzo en tussendoor nog ergens geluncht en dropchocola geprobeerd en stijn hessburger laten proeven (toen deed ik voor de gezelligheid maar mee) en buiten op het bankje in de zon opgegeten. en een beetje gewinkeld en warme chocomel gedrinken en ge-nintendo ds-t want dat kon daar binnen. en toen weer rondgelopen en naar een restaurantje gezocht want we wilden graag tapas en de enige die ik wist was natuurlijk dicht (duuuuh) dus toen zijn we op zoek gegaan naar een andere en het was wederom heeeeel lekker, is handg dat stijn en ik dezelfde smaak hebben, tapas blijven favo!!en toen wilden we nog een laatste warme choco drinken en toen liepen we langs een supersjiek restaurant en toen dachten we: we gaan het hier eens proberen. en toen kregen we meteen een kaart in onze handen geduwd met kalkoenborstfilet met truffelsalade en weet ik veel wat allemaal met allemaal moeilijke woorden. en toen kwam iemand anders van daar ook met een kaart en toen zeiden we dat we la besteld hadden (warme choco maar dat wist hij niet) is ie gaan vragen aan die vrouw en toen kregen we het niet want je moet er perse eten bestellen dus duwt ie die kaart weer in mijn neus dus ik duw hem weer terug, en toen moesten we gaan, dus toen zijn we naar de overkant gegaan en daar kregen we tenminste wel warme choco zonder een gerecht van 50 euro te hoeven bestellen. was wel grappig, want op het moment dat die man ons ging wegsturen was de chocomel al bijna klaargemaakt, dus steek die maar lekker ergens...:@
en daarna was de dag om en toen gingen we op de ferry en eerst zijn we in de bar gaan zitten maar we waren allebei moe dus toen zijn we in een halletje gaan liggen. en raad eens.. ik was helemaal blij dat de zon scheen in helsinki in plaats van de gebruikelijk sneeuw, en toen kwamen we in Tallinn...juist ja, raad maar....

zondag:
vrolijk pasen!!
uitgeslapen, samen gedoucht in het hostel en meteen maar wat kleerhangers meegejat (altijd handig, heb ik tenminste niet het hostel voor niks betaald, belachelijk dat ie niet gewoon gratis op mijn kamer mocht!) en erna zijn we naar piitita (het grote strand) geweest!! het was wel hard aan het sneeuwen, maar dat maakt niet uit! en tegenover het strand was een hele hoop bos. dus we hebben een sneeuwgevechtje gedaan en gewandeld voor een paar uur en we hadden brood met eiersalade megenomen om te picknicken dus toen zijn we lekker op een vuilnszak gaan zitten die we zelf meegebracht hadden tegen een boom aan. eigenlijk wilden we aan de rivier maar die konden we niet vinden. het was freezing koud maar wel knus. alleen jammer dat we de rivier niet konden vinden (hoewel 5 minuten later bleek dat hij 15 meter van ons verwijderd bleek hihi) en erna zijn we wederom warme choco gaan drinken en knoflookbrood gaan eten (specialiteit hier) en toen lekker naar huis om op te warmen. lekker wat muziek geluisterd en geboggled en gepraat en een stukje film maar ik viel in slaap!!was ook een rotfilm: voor de mensen die ene film genaamd Juno willen kijken: niet doen!!

en toen was het maandag:
we zijn ontbijt gaan halen en we hebben alle typen broodjes geprobeerd en ze waren lekker. de choco is ook onderhand op. en ik ben 3 kilo zwaarder en al dat lopen gister en eergister was niet genog dus vandaag gaan we zwemmen. nou ja, eerst konden we het inet vinden wat een beetje dom was, en erna kwamen we er aan en ze hadden er een sauna en een turks stoombad en een paar glijbanen en een hele lekkere maar keiharde bubbelbad en een paar kleine bubbelbade en o ja ook een zwembad ;). sauna was heerlijk en ook die ijskoude douche erna (sarcasme, dat snap je wel) maar het had toch iets die douche. het was net zo lekker als wat ik denk dat thermea is en heel goedkoop!! we hebben 2,5 uur binnen gebadderd en het was zooooooo relaxed!!
erna zijn we op een bankje in het parkje bij oldtown wezen lunchen en ong even old town ingeweest en even naar het viru voor cadeautjes die we niet konden vinden en even een cider gedronken en toen naar huis en erna hebben we met anita in hell hunt afgesproken en het was heel gezellig!!

dinsdag: laatste echte hele dag :(

we zijn een beetje wezen winkelen voor cadeautjes en ontbijt gehaald en sushi om te proberen maar die hadden we vandaag niet gegeten. en erna zijn we bij de hell hunt wezen: allemaal lekker tapas. sean, ik neem jou hier nog mee naartoe!!en savonds kwam keio langs om kennis te maken en we hebben gekaart en het was wederom gezellig

en toen was de dag aangebroken dat hij weeer moest gaan. stom!!sochtend even naar de rimi want stijn wilde nog wat van drank..zuipschuit :P
en smiddags geluncht met de sushi en toen stijn weggebracht en dat was niet zo leuk en er was een halve meter sneeuw dus dat was wel mooi. maar over een maand zie ik hem weer. en toen belde pap dat ribbel dood is, en dat vind ik heel erg, maa rmijn log is niet alleen voor leuke dingen natuurlijk dus dit gaat er ook op. ik ben erna gewoon naar de bieb gegaan en met wat mensen gepraat en anita heeft me getroost en we zijn wat gaan drinken in the lost continent en toen heb ik andere helft absint opgedronken (nee, grapje!!) en met marjolein gepraat en met mam en vroeg naar bed en toen kwam caro midden in de nacht en we hebben nog wat gekletst enzo..

en dan zijn we weer bij gisteren geloof ik
ja de 27e op donderdag
eigenlijk hadden we examen dus we hebben geleerd in de bieb. toen bleek dat we die niet hadden!!tsja...what can i say,..en toen hebben we gekookt en kwam anita en toen ben ik met anita naar het feest geweest (caro was moe van haar reis) en ik heb een geweldige avond gehad2 feestjes, een erasmus en erna ben ik met keio en keorg naar een club gegaan waar ze virjkaartjes voor hadden. we hebben tot 4 uur gedanst en om een uur of 5 was ik thuis en toen heb ik nog met caroline een theekrans in de keuken gehouden. toen mijn hoofd het kussen raakte was het sunset!!
geweldige avond just what i needed.maar de bezopen mensen in de club zijn wel vervelend zeg!!

vandag de 28 heb ik uitgeslapen tot maar liefs 7 uur(sochtends ja, damnit)en toen de wekker om half 9 weer ging was het toch wel lastig maar toen was er niemand dus toen ben ik lekker blijven liggen en lekker met mam gemsnt en erna heb ik aan mijn bachelorthese gewerkt en 3 uur aan mijn log en vanavond gaan we naar de opera en erna komt keio nog, maar nu ben ik met madison een spelletje op msn aan het doen!maar ik ben best wel moe, dus ik hoop dat mijn ogen niet gaan dichtvallen tijdens de opera!toedeloe!!veel plezier met lezen!


  • 28 Maart 2008 - 15:40

    Stijn:

    haaj schat!
    wat hebben we toch nog veel gedaan he in die week:) ik ga zo eens douchen, je bent wel op msn, maar je zegt niets... maar ik moet over half uurtje ook weg om maarten op te gaan halen en dan langzaam richting kerkrade om uit eten te gaan met Herman en Marjo!
    veel plezier met de opera!
    hou van je! xxxxxxxx

  • 28 Maart 2008 - 15:46

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    tja hier ben ik weer je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. toen je zei dat je je log had bijgewerkt moest ik het toch eventjes lezen.
    en ik moet zeggen toen ik las dat je weer eens de weg kwijt was ...klonk het me heel bekent in de oren;). ik vond het wel leuk we hebben s.morgens met elkaar geklets , smiddags . en aan de telefoon . eventjes de stem van mijn meisje weer gehoord . deed wel goed zeg. is toch alweer een tijd geleden.
    en ze wilt me maar noiet zeggen wat voor cadeautje (oude spelling ik weet het )ze me heeft gekocht . maar ik kom er dit weekent achter . spannend .zo nu ga ik weg want zo vaak op een dag op de log valt ook weer op dat ik jennifer toch wel mis maar niet verder vertellen he ;) kusjes mama

  • 29 Maart 2008 - 17:51

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo jennifer , ja ik weet het vandaag is je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING later dan normaal , dat komt opdat mijn laptop opeens kapot was . maar op het moment doet hij het weer
    wij zijn vandaag foto's wezen maken van madison in haar communie kleding. zelfde plaats als jullie vroeger zijn geweest . maar daar is alles verranderd dus de foto's zijn ook helemaal anders .
    maar wel mooi geworden . je zult ze nog wel zien . zo nu gaan we lekker uiteten . groetjes mama

  • 30 Maart 2008 - 09:57

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo jennifer.
    tja we hebben een uur korter kunnen slapen ;) want de klok is 1 uur vooruit gegaan . maar ja ik slaap toch gewoon uit . dus ik dacht dat ik om half 10 was opgestaan ....was het al half 11 .
    maar dat maakt niets uit. zo straks gaan we lekker gourmetten , en stijn komt ook lekker mee eten , we zullen aan je denken (hahaha) dat zal dan rond half 5 onze tijd zijn (dus half 6 jullie tijd tenminste als je de klok vooruit gezet hebt )zo nu gaan we eens kijken naar welke rommelmarkt we gaan . de zon schijnt hier heerlijk .
    ik hoop dat je een leuke dag hebt en vergeet niet te studeren . kusjes mama

  • 30 Maart 2008 - 12:08

    Jaloerse Jennifer:

    ik heb weer eens wat gemist, de foto's en waar zijn jullie wezen uit eten? ik wist inderdaad dat stijn zou komen, maar niet om te gourmetten! het weer hier is bagger, ik moet de hele dag aan mijn presentatie werken (mét een kater van gisteren) en we hebben net pas ontbeten en ik moet de klok nog verzetten!veel plezier op de rommelmarkt!! dat kunnen we ook nog een keertje doen in de week dak terug ben!hou van je!

  • 31 Maart 2008 - 08:13

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo ,tjonge tjonge wat heeft je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING toch lekker gegeten gisteren,het gourmetten was heel gezellig met stijn,tim,sean , madison en natuurlijk je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING.ja ik schrijf het nu 2 keer omdat in de brief wat mijnl lieve dochter jennifer heeft geschreven gewoon aan lieve mam was geschreven . en NIET aan haar ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING (snik snik)en ik ben haar nog zo aan het brain washen. (mooi vernederlands he?) maar schijnbaar heeft mijn jennifer toch geen brains ... want anders had ik haar wel (hier komt ie weer ) gebrain washed .snik snik . toch wel een beetje teleurgesteld ;)
    maar ja.
    en dan heeft jennifer me ook nog geprobeerd te VERGIFTIGEN!!!!!! . met chocolade/salmiak reep.
    nou zeg wat was dat heerlijk (sarcasme)
    het was niet vies maar.............. het was ook niet lekker .
    en toen heeft stijn het maar opgegeten.
    zelfs tim vond het smerig (hahahaha komt niet vaak voor )
    maar ik weet nu hoe het smaakt en ik weet dat ik het niet nog een keer wil.
    HOE LIEF HET OOK BEDOELD WAS ( tenminste dat hoop ik toch ;) )
    maar ik heb ook wat leuks gekregen.
    (ik moest wel eventjes de vergrootglas halen )
    ik had een heel klein mini teckeltje gekregen van glas (echt mini)
    (ja echt waar echt echt echt mini )
    hij staat nu in de kast en ik hoop dat hij opvalt (hahahahahahahahahahaha)
    ik laat jennifer wanneer ze terug is het gaan zoeken in de kast .
    en ik geef al een hint hij staat op de tweede plank . succes met het zoeken ( ja echt mensen zo klein is hij dat je hem bijna niet vind )
    maar ik vind het toch een groots cadeau .
    want ik heb het van jennifer gekregen en het is helemaal heel van estland naar nederland gekomen .
    ik hoop dat ik hem nu niet kapot maakt als ik in de kast doe afstoffen (jaja alsof ik in mijn kast ga afstoffen ;) )
    zo ik stop er nu eventjes mee , want anders krijgt jennifer een te dik boek en , dan kan ze het niet meer dragen .
    jennifer ik hou van jou en ik vond de cadeau.......tjes heel leuk en lief .
    tim vond zijn beurs ook heel mooi . en sean wilt er ook een !!!
    kusjes mama


  • 31 Maart 2008 - 13:34

    Jennifer:

    wat?!?!wat?!?!?WAT!?! dan heb ik toch zeker niet goed gelezen, ik geen hersenen..pfff...je bent gewoon ontzettend slecht in het brainstormen!! sjongejonge en dan ben ík weer het zwarte schaap! durf je wel he, nu ik zover weg ben! wacht maar, nog maar een maand dan kom ik het je persoonlijk even inpeperen!! maar ik ben wel blij dat je blij bent met het hondje, want ik dacht dat je hem niet leuk zou vinden, maar ik vond het lief dus ja..ik had je eigenlijk ook een vergrootglas mee willen sturen :P wow!!! tim die iets niet lust!! das wel een grote uitzondering zeg! hij was dan ook niet uitzonderlijk lekker, maar vies was hij toch zeer zeker ook niet (voor de mensen die het gemist hebben: we hebben het over de choco met salmiakvulling)
    trouwens, sinds wanneer doe jij aan stoffen :P dat heb ik hier al zeker 2 maanden niet meer gedaan, wees maar blij dat je niet hier bent want dan zou je misschien stoflongen krijgen!ik ga eens op zoek naar een leuke beurs voor sean en madisons foto vond ik heel mooi!! en als ik terugkom in april dan WIL IK OOK GOURMETTEN!!! dus gaan we dat dan ook doen??? de laatste keer kan ik me niet eens meer herinneren...zielig he...snik

  • 01 April 2008 - 06:15

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hallo jennifer . de laatste keer dat wij samen gegourmet hebben weet ik(je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING) ook niet meer ,maar we hebben wel met kerst gegrilt (rembrandshuis)
    maar als je terug bent kunnen we gerust lekker gaan gourmetten. want ik hou er wel van hoor.
    en ik vind het ook heeeeeeel ;P zielig voor jou . maar dit is dus eventjes een reactie op je berichtje terug , dadelijk als ik van school kom ga ik je log nog eens lezen wie weet krijg je daar ook commentaar erop . kusjes mama

  • 01 April 2008 - 07:31

    Llrlfst MAMA VDWRLD:

    hallo hier is ikke weet je niet wie ikke is??????????????????????????????????????
    nou ikke is..................eventjes de spanning opbouwen . nou ikke is.......................................................................................................................je
    ja weet je het al???????????????????????
    kun je het raden?????????????????????????
    ikke is..................................
    ok hier komt ie .......................je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE
    WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING.

    ja dat had je niet gedacht he ! dat je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING ,

    zo de spanning kan laten oplopen .jaha je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING

    heeft die gave , goed he :)
    zo ik heb nu weer een goed ideetje om je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD, UNIVERSUM EN OMGEVING.

    te laten opvallen , zodat je weet wie ik ben . want dat weet je toch wel neem ik aan .
    waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat je weet het niet . nou zou ik het je dan nog eens opschrijven??????????? ik ben je

    ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING.

    maar nu weet ik wel niet meer wat ik wilde opschrijven ;) grapje ik

    (je ALLELERLEIFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD, UNIVERSUM EN OMGEVING ).

    wilde je alleen maar schrijven, dat ik

    (JE ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING )

    je log al eerder gelezen had , ik dacht eventjes dat het een nieuwe was .
    kusjes mama


  • 01 April 2008 - 15:54

    Jen:

    het was ook een nieuwe maar die staat op de nieuwste pagina :P
    blond soms? :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 22936

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: