vervolg...en een A én Helsinki - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu vervolg...en een A én Helsinki - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

vervolg...en een A én Helsinki

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

17 Maart 2008 | Estland, Tallinn

ok, hihi, de laatste keer toen ik het lumineuze idee had mijn weblog bij te werken, kwam ik er achter dat toen ik bezig was ik eigenlijk niet zoveel tijd ervoor had.. (ik zou bij god niet meer weten waarom) dus vandaar alleen de maandag! dus, om al die terleurgestelde mensen weer wat blijer te maken is hier het vervolg....
na 'esmapaev' komt 'teisipaev':
de 11e maart zijn we dan:
nou, uitslapen ging niet, want we hadden een lesom 11 uur, dus toen moesten we o half 10 weer op. we begonnen met een nieuwe course en de man die het geeft is een echte viezerik: 'if there are questions or you want to talk about something you can call on my private phone number or you can visit me into my room. Come to my room if you want to know anything and you can aaaaalways call me on my private number. come to my room, come to my room, come to my roooooooooooooom' hij heeft minstens honderd keer gezegd dat je hem altijd kan opzoeken in zijn kamer!getverdemme, en dan op zo'n suggestief toontje..mischien heb ik zo'n dirty mind, maar het kwam een béétje verkeerd op mij over :)
en ik had al rare verhalen over hem gehoord van anita dus...smiddags weet ik niet meer wat we hebben gedaan.. s'avonds zijn we even naar een cafe geweest om te betalen voor de opera (daar krijgen jullie nog wel wat van te horen, want we zijn er nu nog niet geweest) en daarna konden we het niet laten en zijn we eventjes wezen winkelen en we hebben lekkere CHOCOLADEGEBAKJES gekocht en die waren heeeeeeeeeerlijk!!!! en toen kon ik tenminste weer lekker slapen!

kolmapaev 12-3:
om 10 uur les: 2 excursies, waar ik nog verslagen van moet schrijven, beetje saai! tussendoor hebben we in de bieb gezeten en gestudeerd (jahaa!) en daarna hadden we weer les en daarna was er een movienight (turkse muziekfilm) en is keio nog even langs geweest... dit zat niet zo in de planning eigenlijk aangezien we morgen TOETS hadden en we nog niet zo heel veel ervoor hadden gedaan!

neljapaev 13-3:
6 uur sochtends: biepbiepbiep!!! (=mijn wekker) want we moesten nog even alles nog een keer doornemen! bleek achteraf niet nodig te zijn geweest! over de toets heb ik 20 minuten gedaan, en we hadden allemaal een A (is het hoogste punt dat je kan krijgen) iedereen had het, dus het stelt niet zo heel veel voor, maar ik ben er wel een klein beetje trots op, want het is ons eerste punt hier in estland! smiddags zijn we wezen winkelen want ik moest een cadeautje voor carolines verjaardag! dat was nogal lastig want ik wilde eigenlijk een tas kopen maar het is hier zo ontzettend duur als je nietin de uitverkoop koopt...dus toen ben ik teruggegaan naar de rimi want daar is een winkel waar caro een leuke vest had gezien, maar de laatste keer dat we er warne hadden we maar 5 minuten om te beslissen dus toen zeiden we dat we een andere dag terugkwamen. en ze hadden één S hangen dus die heb ik gepast en die paste en toen heb ik hem daar ingepakt. en toen kwam het probleem, want toen vroeg caro dus of we savonds even naar de rimi konden gaan om dat vest te kopen, dus ik van: denk je dat ze die nog hebben, en vond je het wel echt zo'n leuk vest? blablabla... nou ja, het lukte me niet om het uit haar hoofd te praten dus toen ben ik maar met haar meegeweest en gehoop dat M veel te groot was. nou dus niet, dus toen heb ik het maar moeten opbiechten, wel een dag te vroeg maja!! hihih was wel leuk, maar op deze manier klinkt het een beetje duf..
o en smiddags heb ik mezelf even uit de band laten springen want er was een fantastische tweedehandswinkel met zo'n leuke spullen enzo en helemaal niet duur dus ik heb nog een broek (want2 spijkerbroeken van mij zijn het aan het begeven) en een hesje en een JURK gekocht(ik geloof dat er maar 3 mensen op de hele wereld zijn die mij ooit in een jurk hebben gezien behalve op het gala en toen ik 10 was dan)) en savonds is anita nog geweest en daarna keio en hebben we de film CHOCOLAT gezien (met johnny depp en mét een stuk chocoladetaart die caro voor haar verjaardag gekocht had, want we moesten sowieso even voorproeven :P

en toen was het weer vrijdag (14-3)
en toen ben ik om half 8 opgestaan want dat is de tijd dat caro jarig is en een liedje gezongen (de rest van het huis was ook meteen wakker) en naar het strand en toen kwamen anita en keio voor een etentje, we aten pasta met salade, alleen was de sla geen sla maar witte kool :D en heb ik de pot met saus uit me klauwen laten vallen..leuk :S dus toen ben ik nog maar snel even naar de winkel gegaan en savonds zijn we naar de bios naar 'definately, maybe'
o ja en tussendoor hadden we nog een estonian course

morgen gingen we naar Helsinki (let niet op de grammatica, want nu ik het schrijf zijn we alweer terug, maar ik heb geen zin meer, want ik duik de bieb in, dus helsinki horen jullie nog wel!!

  • 17 Maart 2008 - 12:33

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    het is nietwaar je hebt vaker een jurk aan gehad (toen je nog een babietje was , toen je een kleuter was,en toen je een peuter was en met je communie,en toen we hier voor de grap een trouwjurk aan hadden gedaan en madison zogenaamd een bruidsmeisje was, op vakantie in saint tropee moet ik verder gaan. moet ik foto's plaatsen;) (dreigement??? ik dacht het niet hoor het is maar een vraagje ! hihihi)
    tja dat heb je als je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING in je log schrijft hihihi, ja je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE WERLED , UNIVERSUM EN OMGEVING lacht bijna altijd in 3 keren.
    zo ik wacht wel op het verslag van helsinki . kusjes MAMA

  • 17 Maart 2008 - 14:39

    Stijn:

    Haaaj!
    ben je langzaam zelf nog geen chocoladetaartje geworden? hihi!
    over 2 dagen land ik nu op dit moment als het goed is in tallinn :D of misschien ben ik al geland... ik heb er in ieder geval heel vele zin in :D maar volgens mij is mijn koffer wel veel te zwaar... maar goed :P
    xxxxxxxxxxx

  • 17 Maart 2008 - 15:21

    Nadine:

    Jaaaaa!! Ik wil wel foto's zien van een mini-Jennifer (mini qua leeftijd dan ;)...) in een jurk! FOTO'S FOTO's!!

    xxx Nadine

  • 17 Maart 2008 - 15:36

    Llrlfst MAMAvd Wrld:

    hier is nog eens de ALLERLIEFSTE MAMA VEN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING tja ik moet toch eerst toestemming hebben van jennifer. en dan moet ik kijken of ik ze kan scannen en hoe ik ze er hier op krijg .extra voor nadine. en anders wanneer jennifer weer thuis is hier de foto albums van jennifer kijken .groetjes mama

  • 17 Maart 2008 - 20:25

    AAN NADINE:

    hoi nadine . hier is jennifers ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. ik heb van haar toestemming gekregen om je uit te nodigen voor een kopje thee (dus foto's kijken) . ik weet alleen je
    e mail adres niet om je te laten weten wanneer . dus als je mij die dus geeft dan laat ik wat weten . groetjes DE ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING van jennifer

  • 18 Maart 2008 - 07:07

    Allrlfs MAMA VD WRLD:

    hoera hoera hier is je jarige ALLERLIEFSTE MAMA VABN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING

  • 18 Maart 2008 - 07:11

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    Hallo hier is alweer de jarige ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERLELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING.ja pas 9 handjes vol. dat is mijn leeftijd . ik ga het nu altijd op deze manier mijn leeftijd zeggen dan lijk ik wat jonger (ik lijk zowiezo veel jonger dan die 9 handjes vol,(is niet alleen mijn mening maar ook van anderen ) echt waar hoor , jawel echt waar .....ik zei ECHT WAAR HOOR pas op met wat je denkt .;) kusjes mama

  • 18 Maart 2008 - 09:05

    Lieve Mam!!:

    HARTELIJK GEFELICITEERD!!!!!!!!!!! voor de derde keer met je 9-handige verjaardag!!!!dikke kus!!!

  • 19 Maart 2008 - 06:55

    Llrlfst MAMAvd Wrld:

    hallo jennifer ik ...(JE ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING)denk dat je waarschijnlijk mijn berichtjes niet meer zal lezen nu stijn naar je toekomt ?;( houd dat nu is dat ik een weekje niet hoef te schrijven of ga je mijn berichtjes toch lezen
    (geef maar toe je kunt niet zonder mijn berichtjes ! ze zijn gewoon verslavend ik weet het ). kusjes mama

  • 19 Maart 2008 - 21:56

    Nee,zeker Niet:

    zoals gezegd: nee dat houdt zeker niet in dat je geen berichtjes hoeft te sturen!! bedankt voor de choco en de drop en de brieven (van sean en tim en madison en jij waar ik heeeeeeeeeeeeeeeel erg blij mee ben!!!)

  • 20 Maart 2008 - 06:52

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo jennifer , hier is je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING weer .dus je hebt alles uitgepakt. leuk. was het breekbare nog heel of was het al gebroken? was toch een leuk presentje ;) vond je niet ?
    veel plezier met alles en doe maar leuke dingen met stijn(en nee ik bedoel er niets mee ;) ) kusjes mama

  • 21 Maart 2008 - 09:49

    Herman:

    Hey jullie beiden,

    Alles goed bij jullie en Stijn ben je goed aangekomen ?
    Nu denk je dat het alleen in Estland wintert, maar als je nu hier naar buiten kon kijken. Wat een sneeuwstorm.

    Groetjes en veel plezier samen.

    Marjo en pps

  • 21 Maart 2008 - 10:28

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo hier is alweer je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING.ik hoop toch dat ook al is stijn bij je (en je gedachte helemaal niet bij je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING ,sean,tim en madison is ;) ) je toch ook eventjes aan je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING eens laat weten of het goed met jullie gaat .kusje mama

  • 21 Maart 2008 - 15:27

    Tante Eppie:

    Ja, toen je een babietje was had je inderdaad regelmatig een jurkje aan, hahahaha. Och, wat een leef kink. Groetjes en fijne paasdagen, dikke kus, tante Eppie

  • 21 Maart 2008 - 18:55

    Vrolijk Pasen!!!!:

    bedankt voor alle caudoos (madison's manier van spellen :P) en brieven!!! ik ben nog niet begonnen met haar een brief terug te schrijven maar die komt wel!! morgen weet naar helsinki!!!met stijn, want die is goed aangekomen!!!iedereen hier wens ik natuurlijk een fijne pasen (hoewel dat natuurlijk pas overmorgen is) en nogmaals: bedankt voor alle berichtjes, tis fijn om te weten dat jullie me nog niet vergeten zijn!!dikke kus!jen!

  • 22 Maart 2008 - 15:05

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo hallo hie ben ik weer de ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING.die vandaag naar buikdansen is geweest en daarna is gaan shoppen en voor madison 4 paar schoenen heeft gekocht waarvan 2 paar weer terug gebracht moet worden omdat ze niet lekker zitten of passen . ook heb ik een topje voor mezelf gekocht . maar ben nog aan het denken of ik het hou . ik ga vanavond lekker naar starfish dansen . kusjes mama

  • 23 Maart 2008 - 09:02

    Llrlfst MAMA Van De :

    zalig pasen jennifer en stijn , hier is je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD, UNIVERSUM EN OMGEVING.ik hoop dat je het eitje dat ik je opgstuurd hebt lekker vond.en ga je vandaag ook eier zoeken .madison staat al in de start blokken en is aan het wachten dat ik klaar ben met dit berichtje. dus dan ga ik nu maar , kusjes mama

  • 24 Maart 2008 - 09:28

    AllrlfstMAMA Vd Wrld:

    zo stijn en jennifer , hier is je ALLERLIEFSTE (SCHOON)MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING.
    eindelijk ligt hier ook wat sneeuw.
    ok het is alleen op auto's en gras en struiken maar..... het ligt er........nog.
    hoera hoera .
    eens kijken wanneer we terug zijn van de kerk (waar madison en ik onze engeltjes stemmen laten horen ) of het er nog ligt .
    kusjes mama

  • 24 Maart 2008 - 21:51

    Jennifer:

    ik heb je al gezegd: als je échte sneeuw wilt zien dan moet je hier naartoe komen, bij deze zijn jullie uitgenodigd!!!maar dat wisten jullie al! hoop niet dat je niet teveel paaseieren gegeten hebt! ik heb wel zeer zeker veel teveel chocola op!! het is bijna op (i'm not joking!!)en ik ben al 3 kilo zwaarder!!! tot gauw!!

  • 25 Maart 2008 - 08:01

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo jennifer.
    tja ik ( je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING )kan bijna niet geloven dat bijna alle chocolade op is . het was toch echt een hele kilo chocola. we hebben vanmorgen ook nog een beetje sneeuw liggen op het gras en zo. maar dat zal straks wel weg zijn .we hebben gisteren fantastisch gezongen . we kregen zelfs een staande ovatie (of was het omdat de mensen naar huis wilden? hm). maar klappen deden ze .dus maakt het me niets uit of ze weg wilden , want wij wilden ook weg hihihi.
    zo dit was het voor nu . groetjes mama

  • 26 Maart 2008 - 07:09

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    tja hier ben ik dan weer je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING. het was leuk om gisteren met stijn te msnen. wie weet tref ik jennifer ook nog .
    ik hoop dat stijn het leuk gevonden heeft in estland , en dat jennifer hem niet teveel zal gaan missen , maar ja nog een dik maandje en dan zien wij haar ook . hoera . kusjes mama

  • 26 Maart 2008 - 13:56

    Arme RIBBEL:

    hoi jennifer .
    ik heb net van je vader gehoord van RIBBEL . ik vind het heel erg voor je .madison vind het ook heel erg , maar... zoiets kan gebeuren . ik weet het is niet veel troost . maar ik hoop dat je weet dat ik het erg vind voor jou .en als je op zijn tijd een andere wilt laat het me dan weten. KUSJES mama

  • 27 Maart 2008 - 10:28

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo jennifer hier is je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING ,weer ik hoop dat het iets beter met je gaat , ik weet dat de verdriet van RIBBEL er nog steeds zit en hat zal ook een tijdje duren, maar zoals je al zei ... huilen lost niets op , een feit blijft een feit. ik hou van je kusjes mama

  • 27 Maart 2008 - 13:10

    Jennifer:

    met mij alles okee! rot voel ik me toch, maar das iets wat vanzelf weer overgaat! straks examen, erna komen een paar mensen en dan is er een feest!morgen is er de opera en zaterdag gaan we naar een filmfestival dus aan afleiding voorlopig geen gebrek! op dit moment wilde ik dat ik thuis was, maar daar moeten we nog een maandje op wachten!zal ook wel zo voorbij zijn..

  • 28 Maart 2008 - 09:06

    Stijn:

    haaj schat!
    hoe was het feestje gister?
    ik moest vanmorgen om 8 uur op de unie zijn omdat we dan te horen zouden krijgen over stageplek.... raad eens... nog steeds nix bekend... grrr... krijg er zo de schijt van he! Nu is het verschoven naar 9 mei voordat we iets weten :S
    dalijk werkgroep van bachelorscriptie, oefenen van de taaltesten die we bij de kinderen af moeten nemen.
    veel plezier bij de opera vanavond!
    xxxxxxxxxxxx

  • 28 Maart 2008 - 09:40

    Llrlfst MAMA VD WRLD:

    hoi jennifer .
    sorry dat ik (JE ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING ) er niet op de afgesproken tijd op line was . maar.... ik ben blij dat ik je toch nog geproken heb. werk niet te hard vandaag in de bieb , maar maak het wel af;) . tot later misschien . kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 968
Totaal aantal bezoekers 22974

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: