dag 33 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu dag 33 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

dag 33

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

07 Maart 2008 | Estland, Tallinn

we zijn nu op vrijdag 7 maart oftewel dag 33
ik zal jullie even bijpraten:
dag 29 (ma 3-3)
niet veel speciaals, gejogd op het strand, huiswerk gemaakt, school en weer terug naar huis. even bijkomen van de trip...maar ja,na het joggen (na een heel weekend bergbeklimmen) waren mijn benen in staking.. en savonds ben ik lekker met caroline naar een movienight geweest: een noorweegse film over 2 jonge mannen die moeten kiezen tussen hun relatie of hun carriere; de een kiest voor de relatie, de ander voor de carriere, waarna een van hun psychotisch wordt en dan gaat het allemaal mis...

dag 30 (di 4-3)
lekker een dagjes vrij!!! beetje op tijd opgestaan, eitje gebakken en daarna de bieb ingedoken om aan mijn bachelorthese te werken, jaja, we zijn hier productiever dan men denkt, en caro heeft aan haar statistiek gewerkt!
s'avonds heeft een estische jongen, keio, (hebben we leren kennen op de trip)ons een beetje een rondleiding gegeven door de stad: we zijn even naar 'the lost continent geweest', door Old Town gelopen en wederom een halve berg beklommen (de esten hier zijn vrij fanatiek: 3 bergen in 4 dagen tijd)

dag 31 (wo 5-3)
vroeg opstaan: 10 uur excursie naar een elderly home (we hebben er pas honderd gezien hier, dus die ene kon er ook nog bij) we hebben er trouwens wel lekkere koekjes gehad. en smiddags hadden we estonian language course. s'avonds ben ik met een paar meisjes van de dormitory naar een film geweest over kindsoldaten, heel aangrijpend (het is hiet niet allemaal 'love actually' en 'bridget jones' hier)daarna zijn we met een groepje wat gaan drinken ('ik pak 1 biertje en dan ga ik naar huis!' riep iedereen om het hardst) uiteindelijk waren we toch pas om half 3 terug (oeps! want eigenlijk was ik best wel hard aan slaap toe)

dag 32 (do 6-3)
smorgens de bieb in, smiddags estonian course, anita is blijven eten en toen...

ja toen... na de les kwamen we aan in de dormitory en toen was er een pakje voor ons!!!en het was echt helemaal geweldig, we waren net kleine kinderen in een snoepwinkel..nouja, dat snoepwinkel kan wel kloppen,de hagelslag is al bijna op en de kitkat chunky, nou je dat spreekt voor zich!! echt echt echt heeeeel erg geweldig dank jullie wel!!de foto's hebben we natuurlijk meteen opgehangen!!en nu is onze kamer weer mooi!!!

s'avonds zijn we met een groepje naar onze lerares geweest, want die wilde ons een (vrij extreme) film laten zien genaamd Class en het ging over pesten, maar het was echt heel extreem: nou ja, eigenlijk ga ik het nu niet beschrijven, maar het was niet fijn om naar te kijken. Na de film hebben we het hele priveleven van onze lerares, Karmen, uitgeplozen. Het verbaast me dat ze ons zomaar uitnodigt en koek en wijn haalt en ons alles over haar verteld enzo. heel gezellig, in Nederland weet de docent niet eens je naam!!! en we hebben er champagne gehad!!pure luxe!!maar toen was het ook weer een uur of half 12 voordat we thuiswaren. en voordat je dan in bed ligt.. en de dag erna moesten we ook weer op tijd op


dag 33 (vr 7-3)

vanaf nu is het officieel: ik heb slaaptekort en ik ben snipverkouden en mijn keel en mijn oor willen ook al niet meewerken :( ik heb een serieuze aanval van zelfmedelijden...
maar: ik heb wel bloemen gekregen vandaag en er heeft iemand voor me gekookt ook nog en ik heb een bounty met pure chocolade!!!en ik heb een ballon gekregen!!!vandaag mag het!
want: het is vrouwendag hier!!! vandaar ook de bloemen, die waren ze uit aan het delen. en caro had voor ons gekookt (normaal doen we dat samen) maar na de estonian course ben ik toch maar even gaan liggen en toen ik wakker was...mmm...
vanochtend zijn we trouwens ook nog op excursie geweest naar een care centre voor jonge drugsverslaafden. een gesloten inrichting.
erna heb ik lekker nog naar sex&the city gekeken op me laptop en erna zijn we boodschappen gaan doen (en ook een beetje winkelen, maar ik heb niks gekocht) dat doen we namelijk morgen: WINKELEN!!!:D:D:D
weltrusten, iedereen!

  • 07 Maart 2008 - 21:51

    Caro:

    heeeey jeen!!!! mijn eeerste berichtje voor jou!!! errrg he hihi :D:D nu zijn we toch dan ong. gelijk ;) Tis leuk hierzo he :P... en daarzo hihi... leuk om de dingen vanuit jouw optiek te lezen en das toch echt t zelfde (meestal) wat wij meemaken!! :D we hebben t errrg leuk hier samen!!
    Schrijf zo door!!!

    grxxx caro

  • 07 Maart 2008 - 23:09

    Stijn:

    Haaj schat!
    slaap lekker!:)
    heel erg snel zie ik je weer:D kan niet wachten!
    ik hou van je!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2008 - 09:45

    Llrlfst MAMAvd Wrld:

    hallo ja hier ben ik weer , je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING... ja jennifer aan je manier van schrijven merk ik nu ook weer dat je meer lijkt op mij dan je wilt . aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh , ja ik weet het maar ja is toch altijd beter dan op je vader lijken (en daar bedoel ik dus mee... dat je anders op een man lijkt. dus niets negatiefs )zo veel plezier vandaag misschien zie ik je nog eens op msn, het schijnt dat we elkaar al 2 hele dagen (ja 2 ) mislopen.kusjes MAMA

  • 09 Maart 2008 - 10:39

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    Hoi hoi ja hier is ze weer je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING.eventjes kijken hoe het nu met mijn meisje is. ik hoop dat je je alweer wat beter voelt.
    kusjes mama

  • 09 Maart 2008 - 16:13

    Jennifer:

    ja, ik voel me gelukkig wat beter nu, alleen mijn neus en daarmee verbonden mijn stem (vraag maar aan Stijn). ja we lopen elkaar de hele tijd mis, terwijl ik ook nog wel wat tijd op onze kamer doorbreng!! nog tien dagen...en dan nog 34....en dan nog 40 dagen heb ik net even gerekend!!!klinkt niet meer zo lang he ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 22971

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: