dag 29 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu dag 29 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

dag 29

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

03 Maart 2008 | Estland, Tallinn

we zijn gisteren teruggkomen van onze trip naar het zuiden
hier komt ie dan:

dag 26 (vrijdag 29-2)
nou, eerst hadden we nog een estonian language course, we kregen een kleine toets waarin de teacher wat in het estisch vertelde en dan moesten wij het tekenen (hihi, ik wil wel vaker dit soort toetsen, het is heel grappig en veel makkelijker om af te kijken :P)

maar goed, toen hebben we ons naar huis gehaast (of tenminste eerst naar de winkel om wat lekkers te kopen, daar deden we wat langer over dan gepland, dus toen moesten we ons haasten)
toen zijn we gegaan met de bus, vertrek 17.00 en tussendoor hebben we een uurtje kunnen winkelen in Tartu (veel te kort natuurlijk voor ons shopaholics). om half 10 kwamen we aan op de plek waar we zouden overnachten. Daar konden we ons opsplitsen in verschillende kamers dus toen hebben caro en ik een kamer gedeeld met een duitse vrouw (laatste keer dat ik dat heb gedaan, maar daar kom ik nog op terug). We zijn daarna naar boven gegaan om te eten, want de mensen die het gereserveerd hadden hebben voor ons gekookt. En ondertussen hebben we de fast and the furious gekeken (mét estische ondertitel)en daarna zijn we naar een club gegaan! nou, het begin was heel stom!! de muziek was echt dommer dan dom, maar opeens werd het beter dus ik heb uren aan een stuk gedanst, totdat de muziek slechter werd, toen ben ik lekker gaan zitten met een glas cider. en daarna zijn we weer naar huis gegaan waar nog een afterparty bezig was maar daar had ik geen zin in en toen kwam ik in gesprek met iemand waarmee ik de halve avond had gedanst, dus uiteindelijk lag ik toch nog een uur later in bed dan verwacht. maar toen ik dus in bed lag kon ik niet meer slapen (het was ondertussen een uur of half 5) ik ben de hele nacht heen en weer gaan rennen naar de wc, dus in plaats van slapen heb ik de hele nacht geplast. ook wel eens leuk voor de verandering. en toen ging de wekker om 9 uur. daar hebben we nog een hele discussie over gehad met onze 3e kamergenoot. Zij was al wat ouder, maar op zich kunnen we goed met haar opschieten, maar nu kon ik haar wel schieten :@ zij ging niet mee naar de pub dus ze vroeg wel honderd keer of we zachtjes wilden doen als we terugkomen. Nou ja, in principe is 1 x voor mij ook wel genoeg dus ik werd er een beetje kriegel van. maar ja, ok, niet erg, maar toen zette ik de wekker alvast (officieel was wake-up time kwart voor 10 en ontbijt om 10 uur maar dat haalden we nooit van zijn leven) Maar toen wilde zij niet dat ik de wekker zette. Ja, hallo! als je een kamer met ons wilt delen, dan zul je je toch echt een beetje aan elkaar moeten aanpassen. dus natuurlijk heb ik de wekker gezet. Ze had ons gevraagd of ze bij ons erbij mocht komen, en dat vonden we wel goed, maar dat houdt niet in dat wij ons helemaal gaan aanpassen aan haar zonder dat zij daar ook een beetje moeite voor doet. En toen ging de wekker dus ik caroline wakker gemaakt, begon ze te zeuren dat we aant praten waren (ik was aant fluisteren) dus toen heb ik haar gezegd dat ze niet moeilijk moest doen, want het feit dat we fluisteren moet toch wel genoeg zijn. ik zat mezelf op te vreten. toen we allemaal goed en wel ontbeten hadden begon ze er weer over en ook dat ze zo goed geslapen had dat ze zo wakker was dat ze waarschijnlijk de hele nacht zou gaan kletsen zoals wij nu gedaan hadden. dus toen heb ik maar gezegd dat ze dan misschien toch beter ander kamergenoten kon zoeken. ( soms kunnen mensen je zo op de zenuwen werken) maar voor de volgende nacht hebben we (caro en ik) ons ingeschreven voor een double room, hihi, en deze was niet veel groter dan een kast,maar altijd beter dan een zeurderig persoon naast je! na het ontbijt (ik spring een beetje van de hak op te tak, maar ik moet even ergernissen lozen) zijn we gaan snowtubing (we zijn inmiddels dus op dag 27 (zaterdag)
nou, snowtubing: je gaat met een grote band (tube) een berg met sneeuw (jaja) afglijden. het leukst is het als je met een hele groep gaat, dan gaat het ook het hardst. Er moet dan natuurlijk wel sneeuw liggen dus we hadden geluk! het was heel leuk en ik heb iemand foto's met mijn camera laten maken dus die zullen binnenkort op mijn online album staan!! en daarna zijn we naar een berg gegaan, de op een na hoogste berg van estland. ontzettend mooi uitzicht (ook foto's van gemaakt) estland heeft als je naar de juiste plaatsen gaat zo'n mooie natuur! echt heel mooi,maar natuurlijk onbeschrijfbaar! ik was sprakeloos, maarje moet natuurlijk wel ervan houden om in de natuur te zijn, ik ga het hier steeds meer waarderen..wat dat betreft is estland mooier dan nederland, qua natuur. en avonds zijn we naar een herberg gegaan waar de tafel voor ons gedekt stond! maar eerst kregen we de sleutel van onze kast (kamer is net iets teveel eer) want we konden amper naast elkaar staan als we beiden in de kamer waren :D maar was wel een leuke ervaring en we hadden een stapelbed!! het eten was heel lekker: iets met gegratineerde aardappel met kaas en groenten en ik weet al niet meer wat nog meer, en toen zijn we naar de sauna gegaan!! hij was maar inimini dus twas wel lekker knus daar en warm pfff...
en ernaast was een ruimte waar je lekker met zijn allen kon zitten dus daar kon je tussen de rondes door lekker uitpuffen, je moet namelijk eigenlijk rondes doen van 15 minuten en telkens koud afdouchen en dan 10 minuten wachten en dat 3 keer herhalen dus dat heb ik gedaan en het was heel lekker! tradtie hier is dat je erna in een meer springt maar daar was het nu net even te koud voor! en daarna heb ik me weer aangekleed en zijn we met zijn allen samen gaan zitten. iemand had een waterpijp meegenomen ( ik vraag me af of hij geen ander bagage bij had, want dat ding was huge) en die hebben we met zijn allen gerookt (don't worry, het was iets eenmaligs, ik ben niet van plan verslaafd aan waterpijp te raken) en het was heel gezellig! ze hadden met sinaasappelsmaak, met meloensmaak en met jasmijnsmaak, maar die met jasmijn was wel een tikje sterker! leuke ervaring, en daarna zijn we in de herberg nog even verder gegaan, totdat we rond een uur of 3 weggejaagd werden door de vrouw van de herberg (we zaten op de gang) en toen zijn sommigen doorgegaan maar caro en ik vonden het wel welletjes en deze nacht heb ik wel geslapen!
dag 28 (zondag)
tot 9 uur geslapen en toen was de ontbijtafel voor ons gedekt. erna zijn we weer de natuur ingegaan en ik heb een rendier gevoerd en geaaid!! en er waren emoes en een ervan had de camera van een meisje aangevallen!! :) was grappig en daarna zijn we ergens watgaan eten (was included in de prijs): soep vooraf, aaardappelen met gehaktballen en koek na! dus toen had ik wel evne genoeg maar veel honger had ik die dag niet echt, dus dat ga ik aanhouden want ik ben me hier te pletter aant eten dus die paar kilo die ik kwijt was zitten er alweer aan en ik ben niet van plan als een tonnetje terug te komen..daarna zijn we naar de hoogste berg van estland geweest en bovenop de berg was nog een toren dus echt (wederom onbeschrijfelijk) mooi uitzicht en het was weer aant sneeuwen dus toen hebben we een megasneeuwballen gevecht gehouden en ik was echt zeikezeikenat!! :D:D:D
toen weer de bus in want we moesten weer terug naar tallinn. Lekker relaxed en muziek geluisterd en gepraat en toen belde pap nog op dus ik heb ook nog lekker met hem gepraat! savonds terug in de dormitory ben ik even achter de computer gekropen en met mam gemsnt en toen is caro nog even naar de anderen gegaan om foto's te kijken en ik ben naar bed gegaan want ik voelde me niet zo denderend...:( maar dat was wel overleefbaar en vanochtend
(we zijn op dag 29 nu) heb ik lekker gejogd op het strand en de eendjes gevoerd en mijn weblog bijgewerkt en straks hebben we weer estisch!!

  • 03 Maart 2008 - 11:47

    Llrlfst Mama Vd Wrld:

    hallo hier is weer je allerliefste mama van de hele wereld , universum en omgeving. ik zie dat je het heel erg leuk hebt gehad . ik word er bijna jaloers op. maar ik gun het je wel . maar mij ook;)en ik merk dat je al wat ouder word (je bent zeker al 21 jaar;) ?)
    tja de natuur ga je steeds meer waarderen als je ouder word hahaha.
    zo dit was het voor nou kusjes mama

  • 03 Maart 2008 - 14:52

    Jennifer:

    jaja, ik word al een ouwe bok! en hier gaat het nog sneller voelt het! ik zou bijna jou nog inhalen :P nee, zo extreem is het nou ook weer niet. vanavond gaan we nog wat extra cultuur opsnuiven (ook die ga je meer waarderen naarmate je ouder wordt) want we gaan naar een Noorweegse movienight ?!?!
    nou ja, we'll see
    hou van je!

  • 04 Maart 2008 - 14:34

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo eventjes een berichtje hier weer van je allerliefste Mama van d ehele werled ,universum en omgeving. waar kan ik eigenlijk de nieuwe foto's van jullie zien ? kusjes mama

  • 04 Maart 2008 - 21:05

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    wow hier nog een extra berichtje voor je als het morgen vergeet te doen. ik zie dat ik bij het vorig berichtje bijna zo goed nederlands schrijft als sean . kijk maar naar d ehel en wereld. maar ja je weet toch dat je dit mailtje van je allerliefste MAMA van de hele wereld , universum en omgeving hebt gekregen.
    kusjes mama

  • 05 Maart 2008 - 06:48

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    goede morgen, wakker worden . hier is je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING. om je goede morgen te wensen. dus bij deze GOEDEMORGEN en kusjes mama

  • 05 Maart 2008 - 12:02

    Jennifer:

    hihii ja, je nederlands wordt er niet beter op :P GOEDEMIDDAG!!!
    want we zijn net terug van excursie en dalijk gaan we wassen!!!

  • 05 Maart 2008 - 16:22

    Llrlfst MAMA Vd Wrl:

    hoi hier is weer je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD , UNIVERSUM EN OMGEVING. we hebben je post eindelijk gekregen maar je had er te weinig postzegels op gedaan. en nu moesten we 2,62 euro betalen . dat heb ik dus niet gedaan .maar ik vertel je wel hoe ik het nu gedaan hebt .kusjes MAMA

  • 06 Maart 2008 - 08:22

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    hallo weer een berichtje vandaag van je ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD, UNIVERSUM EN OMGEVING.ik zal heel beroemd worden als je dit uitbrengt haha. want ik sta er vak in en ik doe nu dat van ALLERLIEFTSE MAMA VAN DE HELE WERELD,UNIVERSUM EN OMGEVING altijd in hoofdletters . want dan weten de mensen dat ik dat geschreven heb . kusjes MAMA

  • 07 Maart 2008 - 07:50

    Llrlfst MAMA Vd Wrld:

    goede morgen hier is weer een berichtje van............ ja je raad het al ......tatatataaaaaaaaaa het is ja het is .........
    JE ALLERLIEFSTE MAMA VAN DE HELE WERELD ,UNIVERSUM EN OMGEVING.
    tja ik weet het . het was moeilijk raden maar toch, ik ben het . ik hoop dat je al veel werk hebt verricht gisteren in de bieb , En dat je wakker bent gebleven . kusjes MAMA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 22973

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: