muesli met sourcream en meer - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu muesli met sourcream en meer - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

muesli met sourcream en meer

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

28 Februari 2008 | Estland, Tallinn

Blleeeeeeeeeeeeeeegh!!!weet je waar caro en ik dinsdag achtergekomen zijn?? we waren dinsdag 20-2 (dag 23) boodschappen gaan doen, en toen wilden we weer eens ander yoghurt proberen dan wat we al eerder gehad hadden want deze was eigenlijk vrij smerig! maar een probleem is dat je in estland hoofdzakelijk alles in estisch tegen komt! nou wisten wij natuurlijk niet dat yoghurt in estland praktisch hetzelfde heet. Maar ze hadden ook wel yoghurt maar alleen met smaakjes en die wilden we niet voor bij de muesli. eerst hadden we op aanraden van (achteraf niet bijster intelligente) estische vrouw een zak gekocht waar yoghurt in zou zitten. Ik dus de dag erna een kommetje muesli met die yoshurt gegeten en hij was niet echt lekker. Maar ja, zonde om weg te gooien natuurlijk dus ik had het dan toch maar opgegeten. Caro heeft zich zelfs aan meerdere kommetjes gewaagd. Dus wij die dinsdag naar de Rimi en aan een man gevraagd wat nou naturel yoghurt is. HIj wees ons op een paar pakken (lekker logsich, stond tussen de melk in plaats van tussen de ander yoghurt in) en toen vroegen we hem dus wat er dan in die zakken zat (waarvan wij er dus van gehad hebbnen) zegt ie: o, maar das geen yoghurt, dat is sour cream!!! GETVERDEMME!! we hebben gewoon onze muesli met sour cream zitten eten!! als ik eraan denk dan moet ik k*tsen!!ik eet mijn muesli voortaan lekker met melk!

en...weet je wat we behalve boodschappen gedaan hebben (deze hebben we pas om een uur of half 10 savonds gedaan)? we hebben gejogd naar de haven om weer tickets voor de boot naar Helsinki te boeken en daarna hebben we bijna de hele middag in de bieb gezeten om aan onze bachelorthese te werken!!!!

woensdag 27-2 (dag 24)
poe, lange schooldag: eerst excursie naar een self-hulp centrum voor ouderen.Ik heb er al een heel verslag over moeten schrijven en aangezien ik denk dat dit niet bijster interessant is zal ik hier niet over uitwijden. Behalve dan dat het wel leuk was dat we met die oudjes gedanst hebben :D
was lachen.We stonden op het punt om te gaan zeggen een paar dametjes: blijf nog even we willen voor jullie optreden. En dat hebben ze dus gedaan en toen moesten we meedoen met een of ander raar dansje!! hihi
daarna hadden we weer de intercultural projects om 16 uur dus tussendoor zijn we nog even naar de winkel geweest want we moesten nog enveloppen en ik een kaart voor mijn schoonmoeeder. en daarna hebben we lekker gesalsaad!! ik heb het nog nooit gedaan en het was wel vermoeiend. Weet je wat het ergste is? je danspartner wissel je de hele tijd af want er zijn te weinig mannen. Is wel jammer als je dan een lelijke vieze oude naar uien ruikende dikzak binnen 30 cm van jezelf moet houden. iew
volgens mij komen al die mannen ook alleen maar omdat ze dan met zoveel meisjes mogen dansen. Vond het wel lastig want als je danst wordt je geacht je danspartner aan te kijken. Das vrij lastig als het enige wat er in je hoofd rondspookt 'getverdemme, wat een uienlucht hangt hier!' maar gelukkig zaten er ook een paar beterruikende en jongere mensen tussen. Eentje was zeker 2 meter lang, dat functioneerde ook niet echt, maar was wel grappig! Daarna heb ik lekker met stijn gemsnd want die komt een weekje naar Estland!! dus....:D
en daarna zijn we nog even lekker een warme chocomel bij de Lost Continent gaan drinken! en toen was het alweer bedtijd (tijd gaat snel over here)

donderdag 28-2 (dag 25)
we zijn deze dag heel gezond begonnen:
we hebben weer eens gejogd op het strand! heeeeeeerlijk!! i'm lovin it! daarna hebben we lekker om een uur of een ontbeten en toen hebben we nog wat huiswerk gemaakt (jaja, we doen nog wel eens wat hier)en ik heb lekker een aflevering sex&the city gekeken. en daarna was de estonian language course.Daarna zijn we snel wat gaan eten (bij de MacDonalds, lekker ongezond maar zooooooooo ontzettend lekker!!!)
en toen.......
zijn we naar de opera gegaan: een ballet van Romeo&Julia!!! heel mooi!!! ik kan het niet omschrijven en sommigen van jullie zullen je misschien wel afvragen: waarom gaan mensen vrijwillig naar een ballet? maar wij vonden het helemaal geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

o ja, volgens mij ben ik de maandag 25-2 vergeten, maar dat was de dag na helsinki dus toen hebben we lekker niks gedaan!!we zijn alleen even naar de comarket gegaan om wat lekkers te halen, want sávonds had ik een paar meiden uitgenodigd nog voor mijn verjaardag!! dus dat was wel gezellig!

  • 29 Februari 2008 - 18:38

    Peggy:

    Oh Jennifermeisje, je mist de hele Smurfenactie bij Appie Hein!!! Niet getreurd, ik zit al op de helft. Groetjes, dikke kus.

  • 01 Maart 2008 - 16:19

    Stijn:

    Haaj schat!
    hihi, als je, als jullie terug zijn, alle verhalen van jou achter elkaar zet, heb je zo een boek van minstens 100 bladzijden:P Misschien kun je het nog uitgeven ;) Jennifer Mendelsohns Diaries:P
    hopelijk is je tripje door estland leuk:) kan niet wachten totdat het 19 maart is:D
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Maart 2008 - 21:50

    Llrlfst Mm Vd Wrld:

    hallo ja hier ben ik weer , diegene die je nog niet vermeld hebt in je blog.....;) je allerliefste mama van de hele wereld,universum en omgeving.die toch maar sinds ze commentaar heeft gekregen dat ik nooit een berichtje had achtergelaten probeerd elke dag een achter te laten.
    ik hou van je kusjes mama

  • 01 Maart 2008 - 21:53

    Llrlfst Mm Vd Wrld:

    hoi eventjes nog een mailtje van je allerliefste mama van de hele wereld , universum en omgeving. ik had gisteren geen berichtje achtergelaten hierop. maar ...... daarvoor heb ik je wel ge smsd . ik hoop dat dat ook goed was , en daarvoor heb je vandaag 2 berichtjes van mij kusjes mama

  • 02 Maart 2008 - 18:31

    Jennifer:

    hihihi, voor alle mensen die een berichtje achterlaten:
    be warned, ik ga het namelijk uitgeven!!!
    ik vind het heel erg lief van jullie dat jullie aan me denken!!

  • 06 Maart 2008 - 12:37

    Martijn:

    Tere Jennifer,

    We hebben voor Tallinn gekozen, omdat de kans om er werk te vinden wat groter is dan de rest van Estland. Mijn vrouw kan overal wel werk krijgen, maar ik begin als engineer eerst in het engels. Ik spreek nog niet zo goed Ests. Ik ken nog onvoldoende om echt diepgaande gesprekken te voeren, iets eenvoudigs lukt nog.
    Het zuiden is inderdaad veel mooier, eigenlijk net zoals in Nederland. En de hoogste berg van het land is ook in het zuiden. Alleen de Estse hoogste berg is enkele meters lager dan de Nederlandse hoogste berg ;) hihihi
    In de zomer is alles nog mooier en groener.

    vrijdagavond 7 maart om 18.00 uur hebben we afgesproken om met andere Nederlanders naar Hell Hunt wat te gaan drinken. Dat is een bruine kroeg, Pikk 39, in het centrum. Als je zin hebt, kun je ook komen. (niet alleen voor Nederlanders hoor) Het is tegenover de Zweedse ambassade.

    tervitades,
    martijn

    mennekemenneke @ hotmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 22974

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: