dag 14 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Jennifer Mendelsohn - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

17 Februari 2008 | Estland, Tallinn

Tere!
kuidas laheb?
Wij zitten momenteel op dag 14!!! morgen zijn we hier een halve maand!!

ik zal jullie weer eens even op de hoogte brengen van wat we gedaan hebben! niet zo heel spectaculair dit keer (of misschien ben ik nu gewoon zo verwend geraakt)! geen feesten meer de afgelopen 2 dagen!Eens kijken

dag 13:
dag dertien is een zaterdag! en toen zijn we zoals sommigen van jullie al weten naar de gevangenis (paretei) geweest!! het was echt heel indrukwekkend
(zie ook de onderste foto's op jenniferintallinn.mijnalbums.nl)
we waren met een groep van een man of 15 en een gids. het zag er ontzettend oud uit maar het was pas gesloten in 2001 dus das nog niet zolang geleden! Nou ja, jullie moeten de foto's maar kijken want het is een beetje droog om het zo even te beschrijven.Laat ik het zo zeggen: ze waren niet zo luxe als die bij ons in Nederland... en ze kregen er maar om de dag te eten! brrr...ik moet er niet aan denken! en we zijn in de executiekamer geweest!! dan heb je een vierkant kamertje en in elke hoek staat dan een gevangenbewaarder en in het midden de geexecuteerd (deze werd dan doodgeschoten door die 4) beetje luguber was wel dat, toen dat verteld werd, ik precies op die plek (in het midden, ja!!) stond op een plek waar dus heel veel mensen zijn geexecuteerd! creepy he!!toen ben ik toch maar ergens anders gaan staan! na de prison zijn we nog naar een cafeetje geweest, genaamd African waar je allemaal africaanse (jaaaaaaa) specialiteiten kan krijgen!! en die waren lekker..en de mensen daar waren leuk!! ik dacht eerst dat estische mensen zo stug enzo waren. ik heb geloof ik al verteld dat je hier niet aan iemand moet vragen of ie engels spreekt, want dan worden ze boos (vinden ze schijnbaar niet leuk). Dus ik vertelde dat zo aan een paar esten en die zeiden dat dat wel normaal was daar! maar, zeiden ze, maak je niet ongerust, don't feel bad about it, it will get better once they see you more often. ze kijken hier dus echt de kat uit de boom en das wel even wennen voor mij. Ik ben gewend dat mensen zich gewoon uitspreken.
dag 14
caroline was ziek vandaag! of eigenlijk al vannacht!! dus we hebben lekker lang in bed gelegen (had ik overigens geen problemen mee) en lekker op bed ontbeten!! daarna heb ik (NIET SCHRIKKEN) huiswerk gemaakt en daarna zijn we naar het strand gegaan!! en het was echt nmooi, met overal sneeuw en ijs en zo! en veel eendjes en we hadden brood meegenomen! en we kwamen nog een paar van de dormitory tegen dus dat was wel gezellig! en daarna zijn we even snel een paar boodschapjes gaan doen en hoestspullen voor caro gaan halen en daarna ben ik naar de salsa les gegaan met een meisje van de Dorm. Was wel leuk,hoewel we nu nog alleen gekeken hadden, want we waren wat laat! ik ben van plan woensdag echt te gaan salsadansen want het zag er cool uit!maar nu ga ik ophouden!!tot gauw!!het is best leuk om een log bij te houden want zo onthoud je wat je gedaan heb!ik ben mijn sense of time kwijt, ik weet nog niet eens meer wat ik eergisteren heb gedaan!

  • 21 Februari 2008 - 22:06

    Llrlfst Mm Vd Wrld:

    hallo hier weer een reactie van je allerliefste mama van de hele wereld universum en omgeving.
    (wie heeft ooit het idee gehad om me zo te noemen zeg , want het zijn best wel veel woordjes , maar ja gelijk hebben ze wel dus ... ik mag niet klagen.
    kusjes mama

  • 21 Februari 2008 - 22:10

    Llrlfst Mm Vd D Wrld:

    hallo ja raad eens ..... ja weer een berichtje van je allerliefste mama van de hele wereld universum en omgeving .. eventjes kijken of je wel je berichtjes leest . kusjes mama

  • 21 Februari 2008 - 22:17

    Llrlfst Mm Vd Wrld:

    hallo hier ben ik weer , ja je allerliefste mama van de hele wereld , universum en omgeving .jaja ik weet het .eerst geen enkele reactie en dan wel 5 stuks (ongelofelijk eventjes de schade inhalen ) hey waarom geef je geen buikdans lessen ?
    kusjes mama

  • 23 Februari 2008 - 13:19

    Jennifer:

    ja, natuurlijk lees ik ze!!! vind het wel leuk, ik denk dat ik mijn logboek als ik terug ben ga uitprinten, heb ik tenminste een leuk aandenken!! tsja, het was niet mijn idee om jou zo te noemen, volgens mij moet je hiervoor bij iemand anders zijn. Kijk maar eens in de spiegel, dan zie je de schuldige :P

  • 24 Februari 2008 - 11:09

    Marjo En Herman:

    Hey Jennifer,

    Van mij nu het alleerste berichtje voor jouw. Volgens mij heb je het wel naar je zin. Nog een paar daagjes en je kunt je 21e verjaardag vieren, of mocht ik dat niet schrijven ? Nu weet iedereen, dat je de 24e verjaardag hebt.

    Een hele fijne verjaardag gewenst en feest nog maar eens lekker, nadat je 2 dagen niet gefeest hebt.

    Groetjes en tot schrijfs.

  • 24 Februari 2008 - 21:26

    Maud:

    Hoi Jennifer,
    Van Harte gefeliciteerd met je verjaardag, heb je onze kaart al gehad? IK vind het leuk om zo alle dingen die je meemaakt te kunnen volgen,je hebt wel alweer veel expirienses opgedaan.
    Heel veel groetjes van ons allen,
    uit Veghel XXX

  • 24 Februari 2008 - 22:29

    Stijn:

    Haaj sgat!
    je bent nu inmiddels in estland al niet meer jarig, maar hier in nederland is het nog altijd feest hoor ;)
    was het leuk in helsinki?
    ik hoor het morgen ofzo wel!
    ik heb vandaag even 5 minuten gefietst, toen ging het toch wel weer flink pijn doen, dus ben maar weer gestopt. Langzaam opbouwen nu maar...
    slaap lekker!
    xxxxxxxxxx

  • 25 Februari 2008 - 08:33

    Peggy En Jos:

    Hallo Jennifer! Jos en ik hebben gisteren zo heerlijk genoten van het warme weer (...) dat we je helemaal vergeten zijn te feliciteren met je verjaardag!!! Alsnog van harte gefeliciteerd Jenny meisje. Dikke kus en cadeautje krijg je uiteraard nog.
    xxxx, Peggy en Jos

  • 25 Februari 2008 - 08:33

    Peggy En Jos:

    Hallo Jennifer! Jos en ik hebben gisteren zo heerlijk genoten van het warme weer (...) dat we je helemaal vergeten zijn te feliciteren met je verjaardag!!! Alsnog van harte gefeliciteerd Jenny meisje. Dikke kus en cadeautje krijg je uiteraard nog.
    xxxx, Peggy en Jos

  • 25 Februari 2008 - 08:33

    Peggy En Jos:

    Hallo Jennifer! Jos en ik hebben gisteren zo heerlijk genoten van het warme weer (...) dat we je helemaal vergeten zijn te feliciteren met je verjaardag!!! Alsnog van harte gefeliciteerd Jenny meisje. Dikke kus en cadeautje krijg je uiteraard nog.
    xxxx, Peggy en Jos

  • 25 Februari 2008 - 09:21

    Jennifer:

    hallo!!!leuk dat jullie eraan gedacht hebben zelfs al ben ik zover weg!! ik al mijn log bijwerken dan kunnen jullie zien hoe fantastisch ik mijn verjaardag gevierd heb!!!kus!jen

  • 25 Februari 2008 - 18:41

    Rene, Anja En Chris:

    hoi hoi, van harte met je 21ste verjaardag en heel veel groetjes

  • 26 Februari 2008 - 21:56

    Lllfst Mm Vd Wrld:

    ok hier is ie dan het berichtje van je allerliefste mama van de hele wereld , universum en omgeving . op de goede plaats hoop ik . kusjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Estland, Tallinn

Jennifer

onze reis naar Estland!!

Actief sinds 06 Feb. 2008
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 22965

Voorgaande reizen:

04 Februari 2008 - 16 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: